PEUS DE GAT MIULEN CONTENTS: ROMANI X-TREME A COLLEGATS

Avui decidim anar a Collegats. Una via que tenia des de feia temps entre cella i cella. La via no em defrauda, però, tampoc és una via d'aquelles que no oblidaràs mai. Està al costat de la via Sossis i patissants i es pot combinar perfectament.. A l'altre costat han fet un fotimer de vies d'escalada esportiva que ens va desorientar en començar ja que pensàvem que era la nostra via i vam pujar. En arribar a la cadena vam veure que per dalt no continuava (mira 25 metres més que vam fer). Vinga a rapelar i a buscar l'inici de via que està molt més a la dreta.. Espero que a vosaltres no us passi el mateix i us pugui passar la informació correcta.

Ens situem a l'extrem dret de la paret. La canal per on baixarem està al costat mateix de la via. Es tracta d'un mur tombat sense dificultat. Coordenades UTM: 31T  x=337996  y=4682998

1a tirada (IV - 3 parabolts - 25 metres): Es tracta d'una tirada tombada amb algun pas de IV però poc exigent. Hi ha poques assegurances però tampoc calen més. Per entrar en calor.

2a tirada (V - IV+ - 8 parabolts - 25 metres): Sortim per uns metres tombats fins arribar a un mur més drets (V) que està perfectament equipat. Un cop superat aquest tram hem d'anar tombant a l'esquerra en un flanqueig. No es veuen els parabolts i el primer es posa nerviós ja que no sap per on va la via. Hi ha una mica de separació entre les assegurances.

3a tirada (IV- - 6 parabolts - 35 metres): Pugem per un esperó rocos que surt per l'esquerra. És anar pujant i anar passant pels parabolts de seguretat. El principal problema és que la roca aquí ja no és tan bona i cal parar compte amb les pedres especialment en els darrers metres. La reunió la muntem en un arbre.

Descens: Tirem una vintena de metres enllà per arribar a una canal que està equipada com a ferrata (K3) que ens exigeix fer una bona tibada de braços. En algun punt trobem algun esgraó. Passem per sota de la nostra via i anem baixant per la ferrata que hem fet de pujada i arribem a la collada (35 minuts).

Seguim el camí fina l'aparcament (52 min).
Accés: En el km 299,5 de la carretera N-260 hi ha un petit aparcament on caben uns 5 vehicles ben aparcats. Hi ha un cartell i un camí que puja per l'esquerra. Coordenades:31T  x=338132  y=4683425
Aproximació: Agafem el sender que puja cap al monestir de Sant Pere.
24 min Collada, al peu d'una torre elèctrica. Abandonem el camí i agafem un corriol que s'encara cap a la paret que tenim davant.
32 min Arribem a peu de via en la canal d'accés a una marcada canal.

30 min Inici de la ferrata de Pessó (K3) Hi ha trams de cadena, de corda i algun esglaó de plàstic. Els primers metres són els més costeruts.
38 min Un tram de corda ens deixa a la paret. Veiem uns parabolts que ens indiquen línies d'escalada esportiva. Anem a la dreta.
40 min Inici de la via.
Dificultat:  Un pas de V.
Descens: 32 min.
Grau d'exposició: Baix, amb algun aleje.
Material: 8 cintes, cinta llarga per reunió en un arbre  i reunions.

Roca: Conglomerat sobre calcari. Roca bona, menys el darrer llarg.
Orientació: Est.
Via oberta per:  Magon, Edu Gómez i Luís Alonso. Octubre 2003
Per obtenir el trakc (de rocjumper):

1. Bon dia. Tens informció d'una via que es a l'esquerra de la NIÑO DE LOS PEINES que es a la part oriental de la Paret de la Formiguera? Nosaltres hem esta aquest dissabte i l'únic que sabem es que es diu o preten dir-se, LOS HIJOS DE PALAU, o algo així . Gràcies

2. Ondia, Joan, no et puc ajudar gaire. De totes formes faig la pregunta a gent més listilla que jo. SEgur que és una via del Juan Gutierrez. Ell deixa les vies al bar el Mirador de Sant Llorenç.

1. La via és del David Palau. El primer llarg és de 6a. Després ja no pica tant. A veure si aconsegueixo més informació.

2. Val, Gracies. El primer llarg no el vem troba de 6a, més be, V. El segon si te un pas de 6a. A la que puguo faig la ressenya. Salut!!!

3. Moltes gràcies a veure si un dia m'animo a fer-la

4. Gràcies per la info. com sempre, molt complerta!!! Salutacions i muntanya!