TUNEL DE ROCA FORADADA (SANTIARI DEL LORD): VIES NOVES/DESCONEGUDES

Primers metres de la primera via

L'altre dia vam anar al Racó del Guillem:  Via 4.0 i Dels Filòsofs i la via Dels Desertors. Vam veure que al costat havia unes xapes de color blau turquesa que dibuixaven dues línies de poca dificultat. Avui les volíem explorar, però abans havia dues línies d'esportiva i una via curta de dos llargs. Ens hi hem posat i ens ha agradat. Si algú té més informació que ens la passi please.

Descripció de la primera via:

Via d'esportiva d'uns 15 metres amb 4 espits. Dificultat: IV+. Al costat és veu la segona línia d'assegurances. Reunió sobre dues anelles.

Descripció de la segona via:

De dificultat assemblea a l'anterior, també de 15 metres encara que només amb tres espits. Reunió sobre dues anelles.

La tercera via, resulta més interessant. Hi ha una reunió intermitja que permet pujar amb corda de 60 metres (doblada).

Descripció de la tercera via:

La via es veu més tombada que les anteriors.  Coordenades UTM: 31T  x=382198  y=4665018

1a tirada (III - IV - III - 18 metres - 6 parabolts): Pugem per un terreny tombat fins arribar a un tram més dret on hem de posar cura (IV). Després torna a tombar.

2a tirada (III - V (AO) - III - 28 metres - 7 parabolts): Primer metre més dret però aviat tomba i anem mig caminant fins arribar a un mur dret (V o A0) però està ben assegurat encara que en posar-nos drets veiem que la propera assegurança està en proporció lluny i ens cal tibar bé aprofitant un bol ben destacat. Recte es dret i és millor vorejar-lo per l'esquerra. Hi ha molsa. Un cop superat aquest tram torno a tombar i és puja bé encara que està brut.

Descens: Les dues reunions estan equipades amb anelles per rapelar encara que com portàvem cordes de 60 metres van fer un únic ràpel de 35 metres.

ACCÉS: Posem el comptaquilòmetres a zero en la rotonda de sortida de Sant Llorenç de Morunys i anem cap al Coll de Port.

Al 1,5 km agafem el camí asfaltat al santuari del Lord.

Al km 3 passem un túnel i aparquem a la sortida.

APROXIMACIÓ: Agafem una pista que surt a l'esquerra. Seguim una fita prou evident i ens encarem a la paret. Ja hi som. Coordenades UTM: 31T  x=382198  y=4665018

Dificultat: V/A0

Desnivell: 46 metres

Temps d'aproximació: 2 minuts.

Descens: 1 minuts.

Grau d'exposició: Baix

Material: 7 cintes i reunions.

Roca: La roca és excepcionalment bona per ser conglomerat solsoní.

Via oberta per: No tenim dades.