PLAER D'UNA CLÀSSICA: VIA GAM A LA PORTELLA INFERIOR

Hem truca en Toni Vilaseca que a darrera hora canviem els plans doncs per dalt farà fred.... Em diu que em sembla d'anar a la GAM de la Portella Inferior. Sembla telepatia li volia proposar per anar la propera vegada doncs no he fet encara aquesta gran via. Són d'aquelles que no m'importarà repetir ...
1a tirada (III - 25 metres - net): Ens situem en un ressalt i pugem per un mur tombat sense gaire dificultat però si caieu us encendreu com un misto doncs hi ha metres. Uns metres abans d'una primera balma que des de sota no es veu hi ha la primera reunió.
2n tirada (6a/Ae - V - III - 25 metres - 5 parabolts): Només sortir ja ens trobem un ressalt abalmat que ens obliga a agafar els estreps. Bé si sou molt manolos el podem fer en lliure (diuen 6a). Nosaltres vam posar dos estreps i després es surt en V fins que la paret no tomba una mica. Davant tenim un sostre i ens encarem a la dreta. Fem reunió en una balma, una mica incòmoda si som tres encara que la Sílvia va saber trobar la posició. En algun lloc he vist que hi posen V+, jo no el vaig veure encara que un cop superat el pas d'artificial em vaig anar una mica a la dreta. Para gustos los colores.
3a tirada (6a+/Ae - V - IV - III): De la balma sortim per l'esquerra on tornem a posar un estrep. Els manolos ens diuen que es pot fer en lliure amb un 6a+. No els hi portaré la contraria, jo en artificial. La sortida és força compromesa doncs cal agafar-se a una fissura que majoritàriament és roma encara que hi ha algun punt on es pot agafar amb força (no hi ha més remei) i amb l'altra mà traure l'estrep. Algú posa un friend... un cop aconsegueixes posar-te dret ja tens molta feina feta i tirar amunt. Dalt hi ha un altre mur dret però hi ha un camp de patates per on es puja millor del que pugui semblar. La reunió està uns metres abans del cim.
Descens: A la dreta hi ha la instal·lació de ràpel. Són uns 20 metres que ens deixen al peu de l'agulla. Agafem el camí que passa pel costat i baixem cap a la Portella.
I retornem pel camí d'anada (25 minuts).
Aparcament de Can Massana de Montserrat.
Aparquem al coll de can Maçana (710 m.). Entre setmana no es paga. i agafem el camí cap al refugi de Vicenç Barbé. Pels que no aneu per Montserrat:
Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.
13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi.Cartell.
25 min. Portella. No cal arribar a la Portella doncs en una lleixa de roca polida del camí surt a l'esquerra el camí a la via.
25 minuts. Estem a peu de via. Cal superar un primer ressalt on farem millor la reunió d'inici.
Dificultat: 6a+/Ae obligat V.
Descens: 25 min.
Grau d'exposició: Mig-baix.
Roca: Conglomerat de qualitat.