ARESTA OEST A LA ROCA SOBIRANA

Vam sortir amb el Gerard a caminar però ens vam trobar davant la roca Sobirana i la temptació de pujar-hi va ser superior a nosaltres (jo en dic la Crida del bosc). Vam tenir sort que portava aquell cordino que molts cops guardo al fons de la motxilla (20 metres) i un arnes - només un - amb un parell de mosquetons. Tampoc caldrà gaire més material per fer una bella cresta ... El pobre Gerard no havia escalat mai i se les veia per entendre tota la trama de l'assegurança ...
Ens situem al peu de la cresta. De sobte s'estreny i ja veiem el primer parabolt. En el pas clau de tota la via.
Primera tirada (IV - 20 metres): Un petit mur de 6 metres ens barra el pas (un parabolt) i protegeix el pas clau de la via (IV). Després ja tomba l'aresta (III) on trobem un altre parabolt on muntarem el rapel de baixada (6 metres). Continuem caminant fins a un pi. Uns metres més enllà trobem una reunió d'alguna de les vies que pugen pel vessant sud de la paret.
Segona tirada (I - 25 metres). Anem caminant per l'aresta.
Tercera tirada (III - 20 metres). S'estreta la cresta (parabolt) i cal passar pel vessant nord per una feixa (II+) on posar els peus i agafant-nos al crestall superior, encara que la roca no és gaire de fiar. S'adreça una mica la cresta (III-) (un altre parabolt) i en acabar les dificultats un altre.
Ja només ens quedar arribar a la senyera que presideix la roca Sobirana (1201 m.)
Descens: Per la mateixa aresta oest. Cal muntar un petit rapel de 6 metres (baga - mallon).
A Sant Llorenç de Morunys prenem la carretera a Solsona pel Coll de Jou. A la sortida de la vila trobem un indicador cap al santuari del Lord cap on ens dirigim. Passem un túnel i a la sortida  aparquem (1,5 km. des de la cruïlla). Hi ha una zona d'escalada esportiva a la vora.
Accés: A l'esquerra hi ha una pista que seguim.
10 min. Collada d'accés al barranc de la Cresta de Malagana. Damunt nostre ja veiem la roca Sobirana cap a la que ens dirigim per anar a buscar la cresta més propera.
14 min. Inici de la via.

Dificultat: III+ (un pas de IV).
Desnivell: 65 metres. Encara que hi ha trams que fem caminant.
Temps d'escalada: 40 minuts.
Temps de descens: 25 min. Rapel de 6 metres
Material: 2 cintes exprés, vagues, reunions.
Roca: Conglomerada. En general bona.
Orientació: Oest.
Via equipada per Lluís Parcerisa el 25 de gener de 2010.

1. molt bona esta!!, aquell dia que ens vas portar per aquells verals ja m'hi vai fixar en la senyera, el que no sabia és que s'havia de grimpar per arribar.hi. Mercés, esta me l'apuntu!!!!!!!

2. Respostes
    1. Ei!! amb molt de carinyo... i que sapigui el dur que és la vida...