ESCALADA DIVERTIDA: SANTUARI DE CORBERA (BERGUEDÀ)

Avui anem a fer una mena d'escalada esportiva però de dos llargs. Vies equipades, no cal dur res més que les cintes exprés. Màxim 9. No cal ni muntar la reunió ja que trobem cadena a totes les reunions. El descens sempre és rapelant la via que hem pujat.

Val a dir que els equipadors van currar molt netejant les vies. Encara hi ha força vegetació - tipus boixos - però es nota la feina feta. També van netejar les vies de pedres tontes, ara quan equipaven estic segur que havia algú a la pista per traure les pedres que cauen. Nosaltres vam anar un dia festiu i per la pista passaven ciclistes, excursionistes, corredors, famílies... tranquils, tranquils no n'estàvem gaire. També havia escaladors en altres línies.

Fets a trobar algun defecte hi ha moments que veus parabolts a la dreta i a l'esquerra i no saps si són de les teves línies o de les vies del costat. És fàcil desorientar-se entre tan ferro. No vam entendre algun parabolt del darrer tram de les vies Bona feina i Escaladors bucòlics.

- Alerta també en la via Joan Francesc el ràpel fa més de 30 metres, amb una corda de 60 et quedes a un metre del terra, clar que es baixa però massa just.

- Hi ha algun parabolt allunyat en relació a la dificultat real. Algú em comenta que les vies estan obertes per dalt i es nota en aquests petits detalls.

Ara com a indret on anar a escalar, val a dir que està molt bé per descobrir un racó diferent i escalant vam fruir de valent.

Dificultat: Entre V i 6a (Veure croquis)

Temps d'aproximació: No hi ha aproximació.

Descens: Es  rapelen les vies.

Grau d'exposició: Baix

Material: Fins a 9 cintes.

Vies equipades

Roca: Calcaria agradable. Molt netejada.

Via oberta per:  Joan Baraldes (no tinc més dades).

1. Bona tarda
    Me'n alegro de que us agradin les vies, que per cert , totes les hem obert per sota!!!.
    Algun parabolt que potser despista és perquè es tracta de variants.
    Salut i a escalar!!!
    Joan Baraldés

2. Totes les vies les hem obert per sota, de fet aquesta la vàrem obrir quasi tota amb friends i mes tard la vàrem equipar amb mes parabolts .

3. Hi ha alguna altra zona amb un tipus de via com aquest. Sovint veníem pel Berguedà per fer-hi els cursets d'iniciació i avançats d'escalada però, com que han prohibit escalar a bona part del territori (rodalies de Berga), no sé on anar. Tan sols conec Malanyeu, ...
    Jordi

1. Aguda Gran, Mercadal (crec que està exclosa), cresta de Sant Romà que trobaràs en el bloc