DIVERTIMENTO: CRESTA-VIA JOSEP BAQUES I ESTEVE

Segon llarg. Pas clau

Fa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per fruir del paisatge amb el mar al fons., imatge que a la gent d'interior ens agrada molt. Cal tenir present que no es pot anar un dia de vent (com vam fer nosaltres) ni un dia fred ja que hi ha algun sector on a l'hivern encara no toca el sol al matí. La via Josep Baques - Esteve va paral·lel a l'Espolon. Té trams prou interessants encara que, com sols passar a les crestes, té bocins de tràmit. Té l'encant de combinar perfectament l'excursionisme amb l'escalada.

Dificultat: V (un pas)

Metres d'escalada: 150 metres

Temps d'aproximació:minuts

Temps de tornada: 20 minuts

Grau d'exposició: Baix

Via semiequipada

Material: 8 cintes exprés, friends, tascons, bagues llarguesi reunions

Via oberta per: X. Armat, J. Massana, J. Farré, J. Casanyelles i J. Llord l'any 2012

1a tirada (III-IV-III - 25 metres - 4 assegurances): Davant de l'esperó, molt evident, veiem un espit que havia estat pintat de vermell però està molt desgastat. Pugem pel contrafort. Hi ha un moment que ens cal pujar per un pas que ens comença a concentrar-nos (IV) a meitat de la via. Arribem a una reunió muntada sobre dos claus. En algun lloc he trobat que la reunió estava muntada sobre una cadena però actualment no hi és.

Primer llarg

2a tirada (III-IV-V-III+ - 30 metres - 7 assegurances): Sortim uns metres caminant i després la via original davalla per l'esquerra per anar a buscar una petita cova, PERÒ ... nosaltres tirem per la cresta (em vist que per internet que altres han fet el mateix)... no trobem cap equipament... ens mosqueja i hem de protegir-ho amb friends i tascons. La cresta quan es posa més dreta es travessada per una fissura. Aquí trobem un "primer" parabolt a la dreta en el pas més exigent. Anem per la dreta d'un blog. Més amunt tenim una altra assegurança (V). Després davalla aviat la dificultat (III).

Pas clau de V

Sortim caminant de la reunió i baixem uns metres. Llavors cal agafar un corriol a l'esquerra i remuntar entre vegetació uns 40 metres fins arribar a un nou tram rocós. Teníem algun dubte però un clau poc evident ens confirma que la via va per allí.

3a tirada (IV-III-IV-III - 40 metres - 4 assegurances): Aquest llarg té poca continuïtat i anirem escalant i caminant. Els aperturistes van a cercar els trams més interessants, no obligats. Algun és prou bonic. La reunió està muntada sobre dues barilles cassolanes.

Sortida del tercer llarg
4a tirada (III-IV-V- -  30 metres - 4 assegurances): Aquest primer mur és més alt que els anteriors, poder té uns 15 metres però tornem a caminar fins arribar a un darrer muret. ALERTA AQUÍ! hi ha una
assegurança, si voleu podeu voltar per la dreta (IV), però hi ha un sostre amb força preses de mà i alguna de peu prou bona, així que us recomanem pujar per aquí. Al metre hi ha una altra assegurança. Els que van de segons poden fer perfectament A0, però de primer exigeix un V ben bonic.

5a tirada (caminant - III - caminant - 25 metrs - 1 assegurança): Sortim caminant fins arribar a una roca on hi ha un espit i pugem de front (III) i superada aquest pedrot torneu a caminar fins la darrera reunió.

Descens: Arribem caminant al castell de Montmell, totalment ensulsiat, i agafem el camí de baixada prou evident. Al costat del camí hi ha les Boques calentes, unes petites balmes. Enllacem amb el camí que davalla de la Talaia de Montmell. Més avall hi ha un trencall que va a l'ermita de Sant Miquel Vell i un ramal que davalla decididament per on anem. És de mal baixar perquè baixa molt directe. 20 min Arribem a l'ermita on hem aparcat.

Pas clau, ben fotografiat!!!

Aproximació: Abans d'entrar al poble de Juncosa de Montmell agafem una carretera estreta asfaltada. 0,8 km S'acaba l'asfalt però continua una pista de bon passar. 2,2 km Bifurcació a l'esquerra senyalitzada cap a l'àrea de pic-nic. 3 km Ermita nova de Sant Miquel on aparquem.

Accés: A l'ermita trobem un sender que abandona la pista, als pocs metres gira a l'esquerra per un sender més fressat.

5 min Revolt a la dreta. Als 50 metres deixem el camí per agafar un corriol que surt a l'esquerra, pita amunt. 7 min Estem al peu de la via. Coordenades UTM: 31T  x=370770  y=4576551

Powered by Wikiloc

Un vídeo (encara que mareja una mica):

1. Gràcies per la informació ! Encara no he anat mai a escalar al Montmell, a caminar-hi sí i el racó és molt ferm.