L'ARESTA DEL SOL: UN RACÓ AMAGAT
Sant Miquel de la Tosca és un racó amagat de la serra de la Llena. Un lloc senzillament encisador. Havia anat fa anys a fer escalada esportiva.
La Secció d'Escalada i Alta Muntanya (SEAM) del Centre Excursionista de Lleida ha decidit fer una trobada mensual d'escaladors de la secció. Aquest mes ha tocat anar precisament a Sant Miquel de la Tosca. També era l'aniversari de la Remei, la gran animadora de la secció, després de l'escalada hem fet un dinar "orgasmàtic" amb un ambient bestial. Ha estat una meravella de Trobada/aniversari. Ja estem pensant en la Trobada del juny...Us esperem!!!En Jordi Marmolejo ens ha explicat una aresta, humil, però ideal per escalar sense dificultat. L'Aresta del Sol. Té el seu encant així que les cordades que ens agrada l'escalada més clàssica i ens hi posem. La jovenalla prefereix posar-se a les vies d'esportiva que hi ha a la vora de la font.
FITXA TÈCNICA Dificultat: IV+ (un pas) Orientació: Oest - est. Via oberta Per Jordi Marmolejo en solitari al voltant de l'any 1990. Va ser la primera via oberta per la zona de Sant Miquel de la Tosca |
Descripció de l'escalada:
Ens situem a l'aparcament de l'ermita de Sant Miquel de la Tosca i pugem a la font on naix el riu Set i observem una cresta que hi ha a l'esquerra. Aviat agafem un corriol que s'enfila cap al peu de la via (6 min). Hi ha un pi amb dues branques principals. En la paret hi ha un parabolt. Coordenades UTM: 31T x=328550 y=4580874
Pugem per la branca del pi i més amunt anem a la paret, és el punt més exigent de la via (IV+). Si voleu pujar sense emprar l'arbre fareu un 6b. Ara ens toca pujar per la cresta, evident. Anem trobant savines llaçades (5), parabolt (3) i un pitó (1). La via inicialment estava pensada per fer en un llarg però des de dalt fa 65 metres per la qual cosa és preferible buscar un indret on muntar una reunió intermitja i muntar dos llargs, curts, especialment facilitarà la comunicació ja que de l'altra forma és molt difícil comunicar-se bé.
Des de dalt és té una visió de la fondalada de Sant Miquel excepcional. Quan acabeu de fer la cresta, podeu completar el dia amb l'escalada esportiva del costat de la font. No serà la millor escalada de la vostra vida però us ho haureu passat bé.
Descens: Des del cim de la cresta, el millor es baixar uns metres fins l'anterior savina llaçada en la cresta i baixem per la dreta (una llastra). En un arbre hi ha un cordino on podem assegurar al que baixa. Seguim un corriol que va per la dreta/sud de la via (5 min), tornem a la font i l'aparcament (10 min).
Aproximació: Sortim del Vilosell per la carretera de la Pobla de Cérvoles a 1,3 km de trobem un trencall a l'esquerra amb la indicació cap a l'ermita. La pista es transitable però cal anar puntualment amb cura. 2 km de pista: Aparcament de l'ermita de Sant Miquel de la Tosca.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada