APUNTEU, NOVA VIA: AL ALBA A LA PARET DEL PONT

Hi ha moments que tens la sensació que una via esdevindrà una via molt repetida. Aquesta és la impressió que he tingut avui quan escalava aquesta nova via del col·lectiu que presideix l'Agustí Sans amb el fitxatge del Pep Godoy i acompanyats per Josep Escart. Han obert altres vies per la vora que et tocarà fer algun dia d'aquest encara que piquen una mica més. Aquesta via té el meu grau i sols he fruit. Està semiequipada però crec recordar que sols hem posat dos friends un per damunt del clau vell de l'inici i un altre a l'acabament de la primera tirada, la resta eren arbusts, ponts de roca i algun parabolt. Via molt recomanable.

Encara hi ha força terra a la part inferior de la via però a nivell que es vagi fent i plovent s'anirà netejant. Ajuda a comprendre la feina que han fet per netejar aquesta via. No tindreu problemes de localitzar la via ja que han posat pedres amb el nom de les vies i la seva dificultat. Si us baixeu les fotos en el nom podreu veure una mica la descripció detallada del que representen. Enhorabona companys.

DESCRIPCIÓ DE LA VIA:
1a tirada (IV - V - IV - 40 metres - un clau vell i 5 arbustos): Els primers metres són prou agradables, passem pel costat de la plaqueta amb el nom de la via i ens encarem cap a un clau vell. Damunt hi ha un pas més finet abans d'entrar a una fissura que anirem seguint protegits per petits arbust amb soques que es deixa anar fent. Quan s'acaba la fisura girem una mica a la dreta per arribar al nivell superior on trobem la reunió muntada sobre dos químics.
Anem a l'esquerra una quinzena de metres per muntar la R1bis. Passarem la tirada de la via Pim-pam. Trobem una altra pedra amb el nom de la via on comença la segona tirada.
2a tirada (III - IV - V- - III - 40 metres - dos arbust, tres ponts de roca i dos parabolts, no vam fer anar els friends): Pugem per uns rocs en diagonal cap a una marcada xemeneia que hi ha a l'esquerra (III). Ens posem dins de la xemeneia i pugem per ella (IV) fins que dalt ens trobem un sostre que tanca la sortida. Anem a l'esquerra. Pas espectacular vist des d'avall però més fàcil del que sembla ja que hi ha bons peus. No es veu però darrera hi ha un parabolt amagat que protegeix perfectament el pas (V-). Sortim a un esperó per on puja també una altra via d'escalada nova i arribem a la reunió amb anelles per rapelar encara que és pot baixar caminant.
Descens: Trobem unes fites que ens duen a un sender evident que baixa fins la carretera per l'altre vessant (15 min).

Aproximació: Aparquem en el pont de l'Escalera en el km 11 de la carretera de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa LV-9047. Davant ja tenim la via que podem identificar fàcilment amb la ressenya a la mà i abans de creuar el pont. Creuem el pont i anem una 50 de metres a la dreta. Pugem un parell de metres ajudats per dos ferros. Anem a l'esquerra uns metres fins trobar la pedra on està indicat l'inici de la via.

Dificultat: V
Temps d'aproximació: 1 minut.
Descens: 15 minuts.
Grau d'exposició: Baix, encara que es tracta d'una via semiequipada.
Material: 7 cintes, friends i reunions.
Via semiequipada
Roca: Calcària. Es nota la feina de neteja que s'ha fet.
Orientació: Sud-est.
Via oberta per: Agustí Sans, Pep Godoy i Josep Escart. Estiu 2020

1. Nosaltres la varem fer aquest dissabte i trobo que les assegurances en els arbustos, algun d'ells molt feble, fan que sigui una via expo ja que en cas de caiguda dubto que aguantessin.
    Saps a on puc trobar les ressenyes de les vies d'aquesta zona ?