DELICATESSEN: LA VEINA DEL GERRO I EL GERRO

L'estiu passat vam anar a fer la via Àfrica al Gerro i ens vam quedar una mica enamorats de la zona. Ara, amb més calor, venir a fer la Veïna del Gerro (prou interessant) i una altra opció per pujar al Gerro.
En arribar a la Veïna veiem que hi ha tres línies que pugen a dalt. La de la dreta sembla més fàcil i ens hi posem.
La Veïna al Gerro (Via dels nets??)
1a tirada (V - IV+ - IV - 20 metres - 4 parabolts i un espit): Ens situem al peu de la via. Observem que puja tres línies amunt. Sembla que la que està a la dreta, prop d'una marcada fissura que quedarà a uns 2 metres. Més amunt la seguirem un parell de metres.
Els primers parabolts són els més exigents del llarg (V) però després ja va tombant (IV+), Hi ha una assegurança a tocar de la fissura i la seguim uns metres. ES podria posar un friend en la fissura opcionalment. Més amunt anem a l'esquerra doncs la reunió es troba sota del bolet cimal.
2a tirada (V+ - 15 metres - 4 parabolts): Revoltem una savina que hi ha a la nostra esquerra i davant tenim un mur dret. En un petit tram hi ha 4 parabolts (V+) fins sortir damunt del contrafort. També podem fer trampa i voltar per sota i pujar amb una dificultat que no excedeix de IV però la roca es trencadota.
Fem un rapel de 30 metres, amb algun tram extraplomat, que ens deixa a la base de l'agulla.
Fem el camí de tornada fins l'aparcament ( 24 min.)
El poble del Buc està travessat per un carrer (el Carrer del Bruc del Mig. A mitja alçada hi ha el carrer de l'Escola cap a l'est (dreta pujant) que agafem. Hi ha un cartell vers el refugi Vicenç Barbé.
0,150 km. Aparcament.
0,250 km. Revolt, anem a l'esquerra.
0,4 km. Cruïlla. Anem recte.
0,6 km. Circulació prohibida. Aparquem en un voral de la pista.
2 min. Trencall a la dreta, camí de Cal Salses. Continuem recte.
6 min. Per la dreta s'incorpora una pista forestal.
10 min. Una fita de pedres ens indica que hem de deixar la pista. Anem a la dreta.
12 min. Un sender marxa a la dreta cap a la cova de l'Arcada. Anem per l'esquerra.
18 min. Colladeta. Anem a l'esquerra. Ja albirem perfectament el Gerro.
25 min. Passem per sota del Gerro. Inici de la via Africa.
Anem revoltant la roca del Gerro i ens encarem vers la roca Veïna del Gerro amb un sostre molt característic.
27 min. Inici de la via.
Dificultat: V+ .
Desnivell: 35 metres
Descens: 24 minuts
Material: 5 cintes expres,  i reunions.Tascons, friends opcionals.
Roca: Conglomerat.
Orientació: Oest
Via oberta per: No tenim dades.

AGULLA DEL GERRO (PER LA VIA DE L'ESQUERRA):
Després de fer la Veïnan decidim tornar a fer el Gerro. Hi ha tres línies d'esportiva que estan a l'esquerra de la via Àfrica i que ja ens agraden. Decidim pujar per la que està més a l'esquerra.
1a tirada (V+- V - 15 metres - 5 o 6 parabolts): Comencem pel pas més complex de la via on costa elevar-se de terra doncs les preses són petites. Després la dificultat va baixant però es manté en el V. Llarg que deixa bon regust de boca. La reunió de la via Àfrica ens queda sota però a la que tirem recte amunt enllacem amb la via normal.
2a tirada (III – V+ - III – 20 metres – 2 parabolts i un clau): La paret per verticalitat. La roca no dona tanta confiança però no vam es va moure cap còdol (III) i ens situem a peu d’un mur. Hi ha dues línies de parabolts. Nosaltres anem per la dreta (d’alguna forma ens creuem) principalment perquè ho veiem més fàcil. Més amunt, per sortir de la paret, trobem un clau històric. Fem la reunió uns metres abans del cim.
Segur que es pot baixar amb un únic ràpel de 40 metres però havíem decidit agafar una corda de 60 metres, així que fem dos ràpels curts que ens deixen prop de l’inici de via.
Refem el camí d’anada 23 min.
Dificultat: V+ .
Desnivell: 35 metres
Descens: 24 minuts
Material: 5 cintes expres,  i reunions.
Roca: Conglomerat.
Orientació: Oest
Via oberta per: No tenim dades.

Per obtenir el track del Bruc fins al peu de les agulles: