INTEGRAL AL COLL ROIG: EL FORAT DE LES BRUIXES, TARDOR CALENTA I VIA K

Una experiència ben especial és el plaer d'encadenar vies. L'altre dia vam petar-nos les tres vies de Coll Roig.Tot un plaer. En Toni Vilaseca em va castigar a fer totes les tirades de primer... quina forma de castigar-me a mi que sempre m'agrada anar de segon. I quin fart de recuperar corda i de rapelar les vies.
Vam començar per la via Tardor calenta que és la via més exigent de totes.  A destacar la placa llisa de la segona tirada que arriba a superar l'orgasme escalatori amb l'adherència pura. Hi ha un pas que va de canaló a canaló que us asseguro que no oblidaré fàcilment. La veritat és que de segon no ho frueixes tant.
Un cop superada la Tardor anem a la capçalera de la via K que rapelem. Un cop a la base ens toca pujar-la. trobareu la descripció a Via K. Una via que té la gràcia que el segon i tercer llarg són d'autoprotecció. Ara, anar amb el Toni Vilaseca que et va dient: Ara posa el friend groc en aquesta fissura, allí trobaràs una bona presa de má ...
Un altre cop dalt de la via i ara ens toca de nou rapelar-la.
Un cop a la feixa dels primers llargs anteriors el que hem de fer és descendir uns 20 metres pendents i agafar un corriol que s'ha oberta a la dreta, molt evident que ens duu fins a l'inici de la via El forat de les Bruixes. Via que descriuré a continuació ja que és l'única que no tinc explicada. No és una via de placa d'adherència com les anteriors encara que hi ha algun pas Ara  ens toca saber navegar entre parabolt i parabolt. Feta per fruir de valent. Via molt variada. Posem-nos a la feina.
1a tirada (IV+ - 35 metres - 9 parabolts): Ens trobem al peu de la via i ja veiem els parabolts que ens aniran indicant el recorregut sense cap mena de problemes de recorregut. Pugem una mica cap a la dreta (IV). Al mig del mur trobem un parabolt damunt d'una oquedat. Hi pugem al recte encara que hi ha molts trams que són de navegació i cal saber anar un metre a dreta o a esquerra per superar els passos millors que no arriben a passar de IV+. Tram molt agradable. Els darrers 5 metres són caminant. Alerta en el darrer parabolt cal posar una cinta ben llarga ja que tirem a l'esquerra i d'aquesta forma evitem el fregament de la corda.
2a tirada (IV+ - V - V- - IV - 35 metres - 11 parabolts): Anem uns metres a l'esquerra ni tirem amunt. Ens toquen uns passos de bavaresa prou agraits. En la part de dalt hi ha la màxima dificultat de la via (V) però la protecció dona molta seguretat a l'hora d'afronta les dificultats ja que sempre tens l'assegurança pel davant. Pugem per la dreta més relaxats (IV) fins arribar a un petit sostre poc destacat que es supera prou bé.(V-). Ja ens queda un tram per escalar sense pensar-hi gaire (IV).
Arribem a la reunió amb la sensació d'haver escalat pocs metres en aquesta via on tot és fruir.
Un cop hem sortit de la via ens trobem un esglaó per superar un ressalt però la veritat és que cal fer una bona tibada de cames per arribar-hi.
Tenim dues opcions. Anar a la dreta a cercar el final de la via K i rapelar o anar més enllà de la Tardor Calenta. Pugem un parell de metres per la placa i tirem a la dreta. Trobem el camí de baixada que està perfectament netejant. Quin plaer, pensant que hi ha aperturistes que treballen molt bé la via però es deixen detalls tan importants com l'accés i la tornada.
9 min Creuem la via de la Tardor Calenta (reunió 2 - 2 bis).
11 min Deixem a la dreta l'entrada a la nostra via.
12 min Passem pel costat de l'inici de les vies Tardor calenta i via K
19 min Coll Roig
En el km 2,7 de la carretera GI-402 entre Gonbrèn i La Pobla de Lillet agafem un trencall a la dreta indicat vers el santuari de Montgrony. Per arribar a Gombrèn és millor pujar des de Camprodon.
1,8 km Cruilla. Anem a la dreta.
3,7 km Cruilla. A la dreta la carreta marxa santuari de Montgrony. Nosaltres anem a l'esquerra, amunt.
4,1 km Refugi de les Planelles. Aquí acaba el tram asfaltat. Ara la pista de terra remunta muntanya amunt. Cal conduir amb cura per continuar amb el vehicle.
6.5 km Coll Roig (1517 m.). A l'esquerra ja podeu veure les parets. Observeu la ressenya que ha fet en Toni Vilaseca que la foto està feta des d'aquí.
Agafem un sender que surt per l'esquerra, inicialment davallant.
5 min Deixem un trencall recte que va a les parets de davant. Nosaltres girem a l'esquerra.
7 min En una pedra trobem unes fletxes que indica les vies inferiors del sector de les Plaques (Tardor Calenta i Via K)
8 min Trobem un camí que surt a l'esquerra, recte amunt que seguim.
9 min Arribem a peu de via. Localització feta sobre el mapa: 31T  x=425480  y=4680659
Dificultat: V
Desnivell: 70 metres. Integral: 305 metres (120 + 115 + 70)
Descens: 19 min.
Material: 11 cintes  i reunions.
Roca: Calcària
Orientació: Sud-est
Via oberta per: Santi Sanz, la tardor de 2019
Si voleu obtenir el track: Alerta que vaig tenir molts rebots que he tret per millorar el recorregut.
Pot anar bé el track per arribar a la via Tardor calenta per localitzar la via i el descens: