VIA OBLIDADA: ARESTA BRUC AL GEP LLARG

La cordada de 83 i 84 anys a la via
Per internet trobo molta informació de la via per l'Esquerra al Gep Llarg mentre que no trobo gaire informació de la via que puja per l'Aresta Bruc, ja vaig explicar que fins i tot nosaltres ens vam confondre quan estàvem fent la de l'Esquerra ens pensàvem que fèiem l'Aresta Bruc. Així que avui he enganyat a la colla per anar a fer l'Aresta Bruc al Gep Llarg. Després hem fet la via de l'Esquerra i ens hem trobat la grata sorpresa de trobar-nos amb dues cordades que estaven formades per dos xavals de 84 i 83 que pujaven per l'Aresta Bruc i hem fet petar la xerrada. Al final l'Anton ha preguntat si algú volia anar a l'Agulla del Capdamunt que hi ha a tocar i jo m'he animat a fer la via amb ell. Ha estat un autèntic plaer. Gràcies Anton.

1a tirada (IV - III+ - 30 metres - 4 parabolts): Ens situem a peu de via (Coordenades UTM: 31T  x=398491  y=4606895) Des de sota ja veiem el primer parabolt i tirem amunt. Els primers metres són els més difícils de la via (IV) i em costa posar-me. Anem trobant les assegurances en els llocs adients. Alerta que es pot fer la via d'una tirada 45 metres, però originalment es feia, i es xulo fer-ho així, amb una reunió que queda una mica a l'esquerra sota d'un ressalt.

2a tirada (III - IV - 15 metres - 2 parabolts - opcionalment un friend en el darrer ressalt): Sortim a l'esquerra a cercar l'aresta on enllacem el darrer parabolt de la via de l'Esquerra. Davant tenim un tram un xic més dret on cal estar atents. Si ho voleu fer més còmode podeu anar més a la dreta i pujar per una fissura ideal.

Descens: Baixem el camí d'agulles amb marques vermelles fins enllaçar amb el camí de baixada que seguim fins l'aparcament (35 min). Nosaltres vam rapelar la via (50 m.) per anar a fer la Boteruda.

AproximacióAparquem al coll de Can Maçana (710 m.). Entre setmana no es paga. i agafem el camí cap al refugi de Vicenç Barbé. Pels que no aneu per Montserrat:

Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.

13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi.Cartell.

25 min. Portella. Pas estret. Enlloc de continuar cap al refugi d'Agulles ens enfilem per una aresta rocallosa seguint el camí d'Agulles (marques vermelles). Davant tenim el sector d'agulles on anem a escalar cal cercar la nostra agulla ara que tenim una visió ideal.

45 min. Arribem al peu de l'agulla.

Dificultat: IV

Material: 5 cintes express i reunions.

Grau d'exposició: Baix

Roca: Conglomerat de qualitat montserratina.

Orientació: Sus

Via oberta per: J. Nubiola, J. M. Torras i j. Riera el 14 de novembre de 1954

Per obtenir el track (no és el meu):