MÉS AGULLES D'AGULLES: AGULLA DEL CAPDAMUNT I LA PELUDA

No em pensava que m'agafés tan fort això de pujar a les agulles d'Agulles de Montserrat. És més,  diria que fa un any només en coneixia quatre a molt estirar i ara em deleixo visitant aquestes protuberàncies de pedra. I vull continuar-hi.
He visitat ja: el Gep Llarg, la Boteruda, el Mirador de la Miranda, la Miranda de les Boigues.

AGULLA DEL CAPDAMUNT
Val a dir que l'agulla del Capdamunt ja vam intentar pujar-la quan vam fer la Miranda de les Boigues però vam sacar els dos i vam dir que ja ho faríem un altre dia ja que feia molt fred i potser no estàvem en les millors condicions. Vam deixar un maillon. Ha passat dos mesos i encara ens l'hem trobat allí. Jo diria que no es fa gaire.
O passa una altra cosa que ara us comentaré.Nosaltres vam pujar des de la meitat de la canal que puja pel costat de l'aresta Bruc. Vam arribar a un parabolt que hi ha en una franja gris prou evident, però d'allí no hem pogut passar, ni el dia passat que vam sacar, ni avui. La gent diu que només és IV, uns coll... ns, Desesperats decidim pujar des del collet per on passa el camí d'Agulles. Allò si que és IV.
Inici de la via: Coordenada UTM: 31T  x=398509  y=4606962
1a tirada (IV - 25 metres - 2 parabolts): Ens enfilem per la vora d'un arbuts i tirem amunt. Com sabem que la via puja per l'esquerra anem flanquejant l'aresta, tram exposat. Trobem un parabolt (salvats) i anem tirant cap a dalt. Només en trobem un altre de parabolt. Muntem la reunió sota una ressalt que es posa més vertical. Indret molt evident.
2a tirada (V- III - 20 metres - 2 parabolts):  Sortim per la dreta i aviat la paret s'adreça. Als primers metres trobem bones preses que ens fan pensar que això serà més fàcil del que pensàvem. Hi ha dos parabots propers que protegeixen molt bé le pas. A la sortida d'aquest mur trobem una fissura que ens va permetre per progressar. Algú posa un friend però ens trau mobilitat de les mans. Un cop superat aquest pas ja podem anar a 4 grapes fins al cim de l'agulla.
Muntem un ràpel de 15 metres pel vessant de la dreta. Caiem damunt del camí de les Agulles que seguim per la dreta.  Retornem per camí que hem seguit: 45 min
Accés: Aparcament del Coll de Can Maçana
Aparquem al coll de Can Maçana (710 m.). Entre setmana no es paga. Agafem el camí cap al refugi de Vicenç Barbé. Per als que no aneu per Montserrat: Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.
13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi.Cartell.
25 min. Portella. Pas estret. Enlloc de continuar cap al refugi d'Agulles ens enfilem per una aresta rocallosa seguint el camí d'Agulles (marques vermelles). Davant tenim el sector d'Agulles on anem a escalar cal cercar la nostra agulla ara que tenim una visió ideal. anem seguint el camí de les Agulles que està marcat amb ratlles vermelles.
1 h Arribem a una corda que superem.
Un cop dalt de la corda, el camí tomba a la dreta. Podem tirar recte amunt fins sortir a un collet on arriba el camí de les Agulles per la dreta. Forma una mena de coll on començar. Hi ha un arbre tombat, pujarem per la seva dreta. Coordenades UTM: 31T  x=398509  y=4606962
Abans, al costat d'una alzina puja un accés que remunta tota l'aresta però amb més dificultat.
Dificultat: V
Temps d'aproximació: 1 hora 5 minuts.
Descens: 45 minuts
Material: 2 cintes i reunions.
Roca: Conglomerat ideal.
Via oberta per: No tenim dades.

AGULLA PELUDA
Es troba al costat de l'agulla anterior, més concretament a l'esquerra (oest) de l'anterior. Sembla la germana petita.
Coordenades d'inici de la via: 31T  x=398486  y=4606949
1a tirada (IV+ - III - 25 metres - 2 assegurances): Remuntem uns metres per damunt de la corda i anem a cercar l'aresta Bruc. Si observem bé veurem que hi ha un tram on l'aresta es posa dreta.
Ataquem per l'indret menys dret, travessant una fissura on vam posar un friend que ens dona la sensació de seguretat (opcional, però recomanable). Arribem a l'aresta que es posa dreta aviat. Val a dir que hi ha nombroses preses però imposa respecte el pas (IV, encara que nosaltres li posaríem un IV+)). Damunt veiem un buril. Ara la paret es tomba i baixa de dificultat (III). Trobem un altre buril rovellat. Es fa la reunió en una petita balma.
2a tirada (III - 20 metres - 1 buril): Pugem a 4 grapes, en una toca rosada trobem el buril prou evident i continuem pujant vers el cim.
Descens: Muntem un ràpel d'usn 15 meters a la dreta de l'agulla que ens deixa en una canal entre aquesta agulla i l'agulla de Capdamunt. Descendim fins trobar la corda fixa i refer el camí d'anada (42 minuts).
Accés i aproximació: Idèntics que els anteriors però un cop hem superat el tram de la corda fixa ens decantem a l'esquerra ja que hem de pujar l'agulla que tenim damunt. Cerquem el punt feble de l'entrada.

Dificultat: IV
Temps d'aproximació: 1 hora
Descens: 45 minuts
Grau d'exposició: Entre baix i mig. Material molt vell i allunyat.
Material: 2 cintes i reunions.
Via semiequipada
Roca: Conglomerat ideal.
Via oberta per: Joan Cerdà i Miquel Múñoz l'any 1959

Per obtenir el track de la sortida: