ADHERÈNCIA PURA: FORMIGAZ A LA PRESA DE CAVALLERS

Ja ha arribat la "caloret" i hem de pujar a Pirineu. Avui hem decidit anar a la presa de Cavallers. Avall ens avisen que l'aparcament està saturat i no podrem aparcar. Que d'aquí una estona vindran els mossos d'esquadra a multar els cotxes que estan per la vora de la carretera. Aparquem en un camí lateral. Mentre pugem veiem que hi ha molts espais que estan mal aprofitats. En lloc d'amenaçar-nos podria haver distribuit millor els espais des de dalt i anar baixant. Menys amenaces i més eficiència. A la gent li agrada anar a la muntanya, com abans anava a la platja... estem de moda!!! però fa 45 anys que jo ja passejava per aquí perquè ara comencin amb prohibicions i multes.
Bé, anem a la feina. La via en qüestió és una passada d'adherència total. Aprens a estimar les rugositats del granet. Tota la via puja per una placa tombada on no hi ha preses com les entenem
Del llibre Roca caliente
en los Pirineos, vol II
habitualment. Aquí hi ha cigronets, mugrons, clotets on posar la mà i el peu. Hi ha algun moment que he passat por perquè si queia m'encendria com un llumí.
Us deixo el misteri de saber perquè aquesta via es diu així. Ja ho sabreu, ja...
1ra tirada (V+ - 30 metres - 5 parabolts): Anirem pujant per una placa tombada on jugarem en comprovar la llei de la gravetat i l'adherència dels peus de gat i la recerca de les preses inexistents.
El llarg està envoltat de molsa però no arriba a molestar doncs és una via que es fa freqüentment i ha anat desapareixen dels cigronets.
2na tirada (V+ - 35 metres - 7 parabolts): Anem amb una tendència a l'esquerra. Va haver un moment - al mig de la paret - que recordo que li vaig dir al Lluís, al company de cordada, nen: Com es puja això? doncs no veia cap cosa on agafar-me.
3ra tirada (V - IV - IV+ - 35 metres - 4 parabolts): La sortida encara manté el grau (V) però aviat es tomba i es puja amb relativa facilitat (IV). Al tram final es tornen a amagar els mugronets (IV+). Tendència a l'esquerra durant tot el llarg.
4ta tirada (IV+ - III - V+ - 40 metres - 5 parabolts): Camínem un parell de metres i ens trobem un ressalt d'un metres que ens toca la moral després de tanta estona d'adherència (IV+). Més amunt ens toca caminar a quatre grapes (III) fins arribar a un altre mur que ens exigeix tibar fort(V+) per superar-lo tot just abans d'arribar a la reunió.
Cal muntar tres rapels. La primera tirada i la segona es poden fer en un rapel únic de 60 metres.
Desfem el camí de pujada (10 minuts).
Aparqueu on pugueu. Sempre havia hagut lloc als aparcaments que hi ha sota de la presa de Cavallers.
Ens situem a la presa de Cavallers i a mà dreta veiem una caseta amb unes escales per on anem. Anem seguint fites amb una tendència a la dreta. Hi ha un tram herbòs on es perd el carrerany.
Trobem una feixa que seguim. Passem per damunt d'un tub per on surt aigua. Trobem dos passamans un de pujada i l'altre de baixada). La via està a uns 10 metres del segon passamà (12 minuts).
Dificultat: V+

Desnivell: 135  metres.

Temps de descens: 10 minuts.
Grau d'exposició: Baix

Roca: Granet, super bo. En algun lloc es queixen de la molsa de la primera tirada però crec que no n'hi ha per tant.
Via equipada.

Material: 7 cintes i reunions.
Orientació: Oest, Alerta que a les 11 h (mes de juny) surt el sol per la part superior i molesta molt.
Via oberta per: Cesc Eguia i M. Carme Magdalena

1. QUE BE QUE US HO PASEU , CABRONS!!!!

2. Ei, Sergi. Ja sé qui espera desespera... però pensa que aviat tornaràs a estar de rodatge. T'esperem company. Què milloris aviat!!!