SERRAT DEL POLL: VIA CAMÍ RAL, SORTINT CAMINANT

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.

Inici segon llarg

La paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van obrir la via Uy ay uf on hi ha cua i la resta de gent ha anat ocupant la paret. La nostra pretensió és menor però prou interessant. Volem fer la via Cami ral però volem sortir caminant per la qual cosa hem de grimpar un tram de la cresta dels Minyons de Terrassa. Quan feu la feixa teniu nombroses possibilitats de fer alguna tirada (tipus esportiva com Canto per Soleares, Dia de la prostitució).  En Joan Alcalà ja havia fet la via i la va rapelar. Veient la combinació li ha agradat més allargar l'escalada i baixar caminant per un camí ben fressat.

Relació de vies fetes per la paret del Serrat del Poll:

Cresta Minyons de Terrassa (un company em va prohibir publicar-la perquè havia molta pedra trencada i era perillosa publicar-la).

Via Matagalls: que sembla ser que continua per la Mola, Montserrat ( que són denominades com MMM) però aquí em perdo una mica amb la Canto per collons i Puta constitució). Canto per Soleares,  Dia de la prostitució,  Sordenes mon Guer,  Misión impossible,  via Uy ay uf,  Lo Nic Gall - Lastir,  Olga Frontera,  Tato Cao lo Gall

Ressenya Guillem Arias

DIFICULTAT: IV+

DESNIVELL: 200 metres

TEMPS D’APROXIMACIÓ: 27 minuts

DESCENS: 47 minuts

GRAU D’EXPOSICIÓ: Baix-normal

Via Cami Ral: Equipada Minyons de Terrassa: Semiequipada

MATERIAL: 7 cintes, tascons, friends, baga sabinera i reunions.

ORIENTACIÓ: Sud

VIA OBERTA PER: Joan Rovira i Antonio Alarcon l'any 2021

Arribem a la primera passarel·la del congost de Mu que ja no travessem i anem a la dreta uns 5 metres fins situar-nos a peu de via. Hi ha una fletxa que tira amunt.

Primers metres inici de via

1a tirada (IV, IV+, IV, III - 30 metres - 5 assegurances: 3 parabolts i 2 arbres):  La tirada es dreta i primer cal superar un mini-sostre. Anem pujant per regletes i preses que cal anar cercant. Hi ha algun moment que les preses són menys nombroses però es deixa fer (IV+). Al final tirem a la dreta per anar a cercar la reunió (no rapelable).

Segon llarg

2a tirada (IV, IV+, IV - 30 metres - 5 assegurances: 1 pont de roca, 2 parabolts i 2 arbusts): Anem per la dreta d'un ressalt que ens acompanyarà tota la tirada. La paret tomba una mica i està formada per clotets que es deixen fer amb amabilitat. Hi ha algun moment que ens falta alguna presa (IV+) però es un llarg agradable. Reunió rapelable.

Primera tirada en la cresta

3a tirada (III, IV+, III, II - 50 metres -5 assegurances: 3 parabolts, 2 arbusts): La roca deixa de ser ferma, ens anem preparant per la cresta!!! Anem caminant per l'esquerra fins un pont de roca original (made vies Alarcon) i ens decantem cap a un parabolt on hi ha un pas de IV+ encara que es podria evitar per l'altre costat. Ara es va a buscar els panys de paret més compactes...hi ha algun moment que podríem anar pràcticament caminant. En una savina hi ha una instal·lació de ràpel però tirem amunt fins fer cap a la cresta on trobem una reunió més compacta. Estem ja a la via Minyons de Terrassa. Alerta amb la roca.

Si voleu rapelar teniu un primer ràpel de 50 metres fins a la R2 on en teniu un altre de 50 metres que us deixa a peu de via. Per recuperar la corda cal una mica de sort i recuperar-la des de la passarel·la però nosaltres ens hem plantejat avui tirar amunt i baixar caminant.

Darrer llarg

4a tirada (II, IV-, III - 55 metres - 2 assegurances:  1 parabolt i un clau (i arbusts) - cal protegir algun pas amb tascons i friends): Tirem per la cresta amb força trams caminant. Hi ha un moment que tirem a la dreta i ens trobem un bonic mur (IV-) on hi ha un vell clau i tornem a la cresta (uns 5 metres). Tornem a caminar trobem un parabolt on algú ha muntat reunió però es preferible superar el punt més alt d'aquest sector de la cresta i trobem una reunió ben muntada. Crec que és de la via Matagalls.

Flanqueig final

5a tirada (II - 35 metres - 1 parabolt i algun arbust que podem llaçar): Sortim per una feixa estreta i aèria però fàcil. Més endavant trobem blocs. La reunió la muntem sobre una savina que està en una mena de coll.

Descens: Pleguem el material i baixem el collet i anem seguint una feixa cap a la dreta. Aquest camí fa anys no era gaire evident però actualment està perfectament dibuixat (alguna fita): Deixem a l'esquerra les vies d'una tirada que pugen per una bella placa (Canto per soleares, Dia de la prostitució...).  Trobem dos trams de cadenes que ens ajuden a baixar. 22 min Fem cap a la pista. Seguim fins la font de l'Espadella (47 min).

Accés:  Des d'Artesa de Segre o Foradada agafem la carretera que va Alós de Balaguer. Situats en el pont que travessa el riu Segre, seguim una pista que va paral·lela al riu. Arribem a la font de l'Espadella on aparquem.

Aproximació: Seguim la pista caminant, la circulació de vehicles està prohibida. 25 min Fi de la pista. Seguim caminant fins la primera passarel.·la (27 mins).

Per seguir el track:

Powered by Wikiloc

Per veure un vídeo que he trobat per internet:

1. El teu amic deu ser un pijo vertical...la roca en una cresta es la que es.el perillos es el teu amic,si nomes sap escalar en roca bona ..
    Jo primer la faria,i despres opinaria.Es una bona i facil via llarga que ha estat parasitada a parabolts per les vies obertes POSTERIORMENT.
    Nomes en els tramps de caminar hi ha roca suelta.
    Salut i escslada

2. Vaja amic pijoclimbing....les crestes son el que son!
    Perillos deu ser Ell si nomes sap escalar en bona roca...
    Jo la faria,i despres opinaria.Nomes te roca suelta als tramps de caminar.via d,aventura parasitada a parabolts per vies obertes POSTERIORMENT...
    Salut i muntanya.

1. No sé si m'he explicar bé...vam fer els Minyons de Terrassa pero em va dir de no publicar-la per no difondre-la. Ara crec que hi ha passat molta gent i crec que hi ha alguna cosa mes posada que en aquella temps. Dissabte la feien una cordada. D'alguna forma es una vía clàssica i amb espero d'aventura.

2. No publicarla per no difondre-la...
      Aixo es diu censura.

🤣 bones i publiques escalades!!!

3. Home, censura no. Es tenir un criteri que por ser diferent al teu. De totes formes és una vía que es va fent (aquell día havia una cordada) perquè segueix una línea lògica con es sempre una cresta.