NOU ORGASME A LA PLACA DE CANTO PER SOLEARES: VIA DE LA PROSTITUCIÓ

Quant vaig fer la via Canto per soleares vaig dir que allò era un orgasme escalatori, avui he fet la Via de la Prostitució, que aquell dia vam deixar perquè dels plats bons cal saber-ne dossificar-se. Només puc dir que és la germana gran i he fruit més que amb la petita (perdoneu els comentaris sexistes però quan un està amb l'ego pujat només pot dir això).
He anat amb el Juan Linares "Pinto", un dels aperturistes del sector de la zona i he xalat com mai. Vam quedar que com havien pujat per la Canto per soleares ara ho podríem fer aprofitant el primer llarg de Sordenes Mongef i així ho fèiem més variant. Crec que ha estat un encert enllaça d'aquesta forma les dues vies.
Malgrat que ja fa calor havia una munió de cordades pujant per les vies del Castellar d'Alós de Balaguer.
Els més puritants us escandalitzareu pel nom de la via... doncs espereu-vos al final que us explicaré el nom de la via.

El primer llarg és el de la via Sordenes Mongef. Hi ha una fletxa i un "pubis" picat a la roca (sense comentaris). A la dreta, a uns 5 m. hi ha la via Lo Nik gall lastir, una de les vies que més es fan darrerament. Havia cua per pujar.
1ra (i 2na) tirada; IV+ - V  - 60 metres - 3 parabolts, 1 espit , 2 claus.
La via sembla bruta però és una sensació falsa ja que hi ha herba però per on passa la via està molt neta. A diferència amb uns anys es nota ja el pas dels escaladors. La roca exigeix buscar les preses però hi són.
Als 35 metres hi ha una reunió que manté un espit original de l'apertura de la via. Si volem es pot enllaçar amb la següent fent un llarg de 60 m. Llarg mantingut de IV+ - V.
Fem la reunió coincident amb Lo Nik. També hi ha alguna savina per muntar la reunió si hi ha altres  escaladors fent-la.
2n tirada ( IV - I - 65 m. - 1 parabolt): Sortim per l'esquerra. Una fletxa picada en la roca ens indica la direcció que en un principi és idèntica amb Lo Nic. Passem el primer parabolt i pugem per un esperonet (IV) i poc després iniciem un llarg flanqueig a l'esquerra, sense cap mena de dificultat, caminant per situar-nos a sota de la impressionant placa. Anirem per la dreta de la placa. Veiem els parabolts. Per l'esquerra puja la Canto per soleares.
Mingo per darrera de la primera tirada agafant-me.
3r tirada (V+- 40 metres - savina - 6 parabolts): La placa et captiva. No saps si tindràs prou forces per pujar.  Comencem anant a buscar una savina que ens queda una mica a la dreta i un tascó petit que ens treu la por del cos abans d'arribar al primer parabolt. Ara només es qüestió de seguir els parabolts. Quan allunyen una mica és perquè els reequipadors entenen que pots posar algun trastet. El llarg és molt mantingut. Mentre puja el Pinto m'anava dient: - Xalaràs Joan Ramon, t'agradarà, és un llarg molt
bonic... mentre pujava m'anava dient: - que t'agrada i jo calladet.
Fins arribar al darrer parabolt que li he dit: Tio he gaudit de lo lindo, és un llarg molt bonic però anava amb por de quedar-me sense forces o no trobar la presa adient ja que hi són però cal perdre el temps buscant-les.
Sortida de la segona tirada.
Comencem amb un rapel de 60 metres per la placa i el llarg inferior. Un corriol a l'esquerra, amb alguna fita, ens indica la direcció a seguir, ens posem en una mena de canal dreta. A la part baixa trobem un passamà. Ara el corriol està més fressat. Passem per sota del sostre de la via Misión impossible i sortim a la pista i l'aparcament (15 min. sense comptar el rapel).
Rapelant la placa
Accés:Observem detingudament la foto de situació de la paret i seguim un corriol que ens duu fins al peu de la via on veiem una fletxa pintada a la paret. Uns 5 minuts.
Arribem a Alós de Balaguer (per Artesa de Segre o per Foradada). A la sortida del poble, a la vora d'una font, prenem una pista de terra, paral·lela al riu Segre.
3,1 km. Arribem a un eixamplament de la pista on aparcament.
Dificultat: V+

Desnivell: 110  metres.
Temps de descens: 15 minuts.
Grau d'exposició: Mig.
Via semiequipada: Cal dur material d'autoprotecció (friends i tascons) i baga per llaçar una savina.
Roca: Calcària meravellosa. Felicitar als aperturistes per la neteja.
Via oberta el 6 de desembre de 2003 Pepe Pueyo i Joan Linares (Pinto). La via va ser oberta el dia de la Constitució i els aperturistes van canviar el nom pel de Prostitució.