BALLENATO A L'ARESTA BRUC AL MIRADOR DE LA MIRANDA

No us diré que sigui la millor escalada de la meva vida, però mira, ens ho vam passar bé. El problema va ser que només vam fer aquesta via ja que s'estava fent fosc. Anàvem preparats amb els frontals per si les mosques. Es pot combinar molt bé amb altres vies com: El Gep llarg o la Boteruda del gra que són d'una dificultat similar. Si rapeleu la via, podeu pujar per l'Aresta Bruc doncs resulta que nosaltres vam pujar per la via Ballenato que va una mica més a l'esquerra. Ara us ho explicarem.
Inici: coordenades UTM 31T  x=398547  y=4606927
1a tirada: III - V - 30 metres - 4 parabolts: Comencem per una placa tombada, d'aquelles que si caus t'encens com un misto. Anem a quatre grapes sense patir massa per les preses... Ara heu de patir perquè no hi ha cap seguro!!!
Arribem a un mur, que ja es distingeix clarament des de la base de la via. L'aresta Bruc puja per la dreta que és més fàcil. Hem llegit que IV+. Ens decantem per l'esquerra, per on va la variant Ballenato. Es veu un forat que voregem per l'esquerra. Hi ha 4 parabolts que asseguren perfectament el pas clau de la via (V). Encara ens queden uns metres ja més planers fins a arribar a la reunió.
2a tirada: III - 30 metres - 2 parabolts: No és un llarg que no passarà a la història, anem pujant per una aresta prou tombada per caminar força estona a quatre grapes. A la part final anem ja passejant.
La reunió és rapelable per la qual cosa podríem baixar amb un ràpel de 60 metres a la base però preferim sortir per dalt.
Desgrimpem uns 20 metres vers el nord. Millor muntar un passamà amb les cordes perquè és prou dret. Alerta al recuperar les cordes doncs hi ha molt fregament. Nosaltres vam haver de pujar a fer-les córrer.
Per la vora passa el camí de les Agudes que seguim per l'esquerra. Superem un pas amb una corda i aviat arribem al camí d'anada. 45 min.
Aparquem al coll de Can Maçana (710 m.). Entre setmana no es paga. i agafem el camí cap al refugi de Vicenç Barbé. Pels que no aneu per Montserrat:
Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.
13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi.Cartell.
25 min. Portella. Pas estret. Enlloc de continuar cap al refugi d'Agulles ens enfilem per una aresta rocallosa seguint el camí d'Agulles (marques vermelles). Davant tenim el sector d'Agulles on anem a escalar cal cercar la nostra agulla ara que tenim una visió ideal.
37 min Ens decantem cap al barranc dels Cirerers tot encaran-nos a la nostra agulla. Alerta hi ha molts corriols.
48 min. Arribem al peu de l'agulla.
Dificultat: Un pas de V. La resta no passa de III
Descens: 45 min.
Grau d'exposició: Baix..
Material: 4 cintes i reunions.
Roca: Conglomerat ideal. Els escaladors montserratins han de tenir problemes quan surten de casa i troben aquestes roques que hi ha pel món ...
Via oberta per: Alberto i Andreu el setembre de 2011
Si voleu obtenir el track:

Ara si el que voleu es riure, res millor que el video que vam gravar: