L'HOME PROPOSA I DEU DISPOSA: GEP LLARG: L'ESQUERRA DE L'ARESTA BRUC

Avui havíem quedat per anar a fer a la Portella Gran la via del ràpel però quan estem allí veiem que ens hem deixat les xapes recuperables. Provem amb un cordino petit però la veritat és que no queda bé. Decidim que farem una carta al Patronat de la Muntanya de Montserrat demanant que ens deixi canviar el ramblo per un parabolt. A veure que ens diuen?
Anem al Pla B. El Miquel Àngel proposa l'Aresta Bruc al Gep Llarg. Anem hi està ocupada, així que ens hi posem a l'Esquerra de l'aresta bruc al Jep Llarg (Plan C) i després volíem pujar a l'agulla de Capdamunt però quan pugem ens trobem que també està ocupada i els que l'estan pujant van amb parsimònia. Decidim rapelar el Gep Llarg i anar a fer l'Aresta Bruc de la Boteruda (Plan D). Si algú es pensava que no teníem alternatives no sap amb qui es juga els quartos.
No havia escalat per aquest sector però ja veieu, un dia d'hivern amb bon temps us podeu trobar amb força cordades. També us puc dir que es poden fer diferents combinacions. Tot es qüestió d'anar amb algú que es conegui la zona.
He decidit explicar en aquesta entrada l'esquerra de l'Aresta Bruc del Jep Llarg i en la propera la de la Boteruda perquè així vegeu que es poden agafar diferents opcions.
DESCRIPCIÓ DE LA VIA:
1a tirada (IV - III - 40 metres - 6 parabolts): Ens pensàvem que era la via de l'Aresta Bruc però ens hem trobat una altra cordada a l'autèntica Aresta Bruc i ens ha dic que estàvem en la via de l'Esquerra, encara que més a l'esquerra pujava una altra línia.
La nostra línia surt entre arbres que li donen molta ombra i els primers metres estan recoberts d'aquella molsa verda que tenen els primers metres d'algunes vies montserratines però com el grau no és gaire exigent es puja força bé i amb prou ferralla per pujar sense problemes. Un cop passat els primers metres la paret s'aplana una mica i es puja sense dificultat.
2a tirada (III - III+ - 20 metres - 4 parabolts): La via ara encara s'aplana més. Ideal per a gent no habituada a anar de primer. En el tercer parabolt s'incorpora per la dreta l'autèntica Aresta Bruc. Abans d'arribar al cap de l'aresta trobem un ressalt que es supera sense gaire dificultat.
Baixem el camí d'agulles amb marques vermelles fins enllaçar amb el camí de baixada que seguim fins l'aparcament (35 min). Nosaltres vam rapelar la via (50 m.) per anar a fer la Boteruda.
Aparquem al coll de Can Maçana (710 m.). Entre setmana no es paga. i agafem el camí cap al refugi de Vicenç Barbé. Pels que no aneu per Montserrat:
Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.
13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi.Cartell.
25 min. Portella. Pas estret. Enlloc de continuar cap al refugi d'Agulles ens enfilem per una aresta rocallosa seguint el camí d'Agulles (marques vermelles). Davant tenim el sector d'agulles on anem a escalar cal cercar la nostra agulla ara que tenim una visió ideal.
45 min. Arribem al peu de l'agulla.
Dificultat: IV
Descens: 25 min.
Grau d'exposició: Baix..
Material: 6 cintes i reunions.
Roca: Conglomerat ideal. Els escaladors montserratins han de tenir problemes quan surten de casa i troben aquestes roques que hi ha pel món ...
Via equipada per: Agustí Cardona i Joan Enric Basses l'any 1995
He trobat un track que descriu com arribar-hi: