LA CRESTA DE JUGLAR, EL GIMNÀS A LA NATURA

Sempre m'han encantat les crestes i les agulles més que no pas les parets. Mira tot és qüestió de gustos. Vull explicar-vos la del Juglar que van fer pràcticament sense corda - excepció dels ràpels encara que molt es podien desgrimpar - però tampoc cal exposar-nos més del necessari. Jugar per la cresta va ser una mica com anar al gimnàs. Ara ens toca fer estiraments, ara força, ara resistència, que si dobladillas, que si reflexions... i en un marc incomparable. Ja veieu vaig fruir com un nen amb una pilota nova.
Manllevat del blog el silencio mineral

Accés: Nosaltres vam pujar per una canal que hi ha a la dreta, molt evident, vam haver de tirar endarrere a buscar el pic Oest de Juclar o Agulla de Juclar.
Sortim del refugi de Juclar (el guarda, en Roger, us donarà tota la informació necessària sobre la cresta i escalades de la zona). Des de l'aparcament del pont de la Badalosa cal afegir 1 h 20 minuts, si no es fa nit.
Anem a buscar la resclosa de la presa.
Escalant el pic O de Juclar o agulla de Juclar

4 min Travessem la presa i pugem per l'esquerra on trobem un corriol i unes fites que aniran tiran cap a la dreta.
12 min Les fites ens indiquem que hem de deixar de revoltar l'estany i pujar per una dura canal.

36 min Estanyol que voregem per l'esquerra. No trobem més fites i ens encarem a la canal de la dreta de la foto, encara que cal pujar per la que l'esquerra, encara que en el tram final és més molt més pendent.
1 h 02 Sortim a la carena (veure croquis) i reculem cap a l'Agulla de Juglar (temps no inclòs en la descripció)
Escalada de la creta:
A la nostra esquerra ens queda l'Agulla de Juglar o pic Oest de Juglar (2543 m.). Hi ha un petit mur d'uns 10 metres que ens obliga a encordar-nos i escalar-lo. Dificultat III però net. Coordenades UTM: 31T  x=394120  y=4718461
Rapel de l'Agulla

Per davallar fem un ràpel de 10 metres aprofitant una instal·lació amb cordinos com les que anirem trobant al llarg de la cresta. Anem mig caminant.
1 h 30 min  Assolim l'Alt de Juglar (2588 m.), continuem entre blocs. Hi ha un pas on hem de baixar un parell de metres per la dreta que ens farà concentrar (III).

1 h 38 min Trobem una nova instal·lació de ràpel de 20 metres que ens deixa en la canal per on hem pujat nosaltres. Coordenades UTM: 31T  x=394197  y=4718536. Anem caminant.
1 h 52 min Per l'esquerra en queda un petit mur d'uns 10 metres amb una marcada fissura per on grimpem (II+). Coordenades UTM: 31T  x=394331  y=4718634 No gaire més endavant trobem un nou ràpel encara que es podria desgrimpar amb facilitat d'uns 15 metres.
2 h 08 min Ens trobem en un dels punts més baixos de la cresta.

2 h 10 min Hi ha una bonica placa de granit superba però sense cap assegurança preferir girar-la per la dreta i pujar per una canal de III molt entretinguda.
2 h 18 min Davant nostre hi ha una nova placa. L'agafem pel dret i segurament és el pas més complicat III+ però per un metre més a la dreta podem anar caminant.
2h 26 min Assolim l'Alt de Juglar (2576 m.). Ara ens toca una baixada que ens fa mandra. Primer la cresta es ampla però poc a poc es va estreny. En algun lloc hem vist que anomenen aquest tram com a Cresta de Fontargent.
2 h 44 min Nou ràpel de 25 metres. Els primers metres són molt agradables per una placa, els darrers són més herbosos. Coordenades UTM: 31T  x=394497  y=4718821
Ara l'aresta esdevé un autèntic gimnàs que exigeix tota mena de moviments atlètics però amb una dificultat que no arriba a III.
2 h 55 min Pas a cavall, encara que es pot arribar a evitar.

3 h 09 min Tram estret molt agradable que hem de caminar entre un costat i un altre de l'aresta.
3 h 35 min Darrera grimpada remarcable que pugem al recte fins un petit sostre que miro d'agafar al recte, però poso la mà damunt d'un escurçó que marxa tranquil·lament. El cor que es disparé i em surt per la boca. Decideixo anar-me'n per la dreta, fugint de la serp que m'ha respectat.

3 h 48 min Pic de la Pala de Sobre Estany (2629 m.). Alerta. Aquí cal anar a l'esquerra i anar al coll que hi ha amb el pic Negre de Juglar i agafar un sender que va a la collada de Juglar. Jo decideixo continuar la carena herbosa i agradable inicialment, però, sobre la collada queda sobtadament tallada. Vaig per l'esquerra per un lloc prou exposat - potser millor marxar per la dreta.
Helicòpter proveint el refugi

4 h 16 min Collada de Juglar (2450 m.), encara que adreço una mica la baixada.
4 h 34 min Estany de Juglar. Com el nivell de l'aigua és molt baix, agafem un corriol que voreja l'aigua.
4 h 56 min Refugi de Juglar. Ens queda una hora per baixar al pont de Badalosa.

Dificultat: Pasos de III. Llarga però sense passos massa compromesos.
Desnivell
Temps d'aproximació: 1 hora, 350 metres de desnivell caminant.
Descens: 1 hora 12 minuts, des del pic de la Pala de Sobre Estany.

Grau d'exposició: Baix, si es té soltura per moure's per les crestes d'alta muntanya.
Material: Corda de 50 metres pels ràpels. Es pot portar cordinos i friends per protegir els passos més compromesos.
Via desequipada. En els ràpels trobem cordinos però caldria dur-ne per si n'hi ha de vells.

Roca: Granit.
Orientació: Dibuixa una línia sud-est - nord-est
Via oberta per: No tenim dades.