NOVA VIA: TREBALLANT PER LA JUBILACIÓ

Es van acumulant els anys - altres diuen l'experiència - i he d'anar pensant que em faré encara més vellet. Davant de la contundència del pas del temps m'he de dedicar a equipar aquesta via pensant que aquest estiu em jubilo i vull continuar escalant amb comoditat.
Al costat del triangle de sota del cilindre havia una línia, arran de carretera, que em permetia treballar en aquest projecte. El Triangle de sota del Cilindre està - com no - sota del Cilindre de Sant Llorenç. A la vora hi ha les vies Per la Canalla - amb qui comparteix la primera reunió - i la variant Per la Mainada.
Així ja tenim més lloc per jugar a escalar. No es un gran via, ja els militars hi van omplir la roca de burils. Aquesta via l'he fet amb un company que desconec i que li tinc d'agrair que equipés el llarg de dalt. Ha estat una història curiosa. El tram de dalt l'havia fet feia anys. A la tardor vaig rapelar la via des de dalt i vaig veure una reunió... curiós vaig estar un parell de cops, fent un forat, netejant la roca, buscant el llarg que havia de fer cara avall. El passat dia vaig passar-hi i vaig veure que el company anònim - et vull conèixer,please  - havia equipat el segon llarg aprofitant el meu forat i la meva neteja. Llavors vaig obrir el llarg de baix que ell no tenia ni pensat doncs, crec que volia fer només un llarg.Una anècdota, si més no, curiosa.
DESCRIPCIÓ DE LA VIA:
1a tirada (IV - III - 25 metres - 7 parabolts): Ens situem en l'aresta de la roca del Triangle o el Cilindret i anem uns metres a la dreta. Pugem uns metres i ens trobem al peu de la via.
La roca no dona gaire confiança encara que ha estat repicada i repicada per deixar només la que és consistent, cerca el pas més vertical. El segon parabolt està potser massa separat del primer... que això te'n dones compte quan ja ho tens tot fet. Si algú ho creu així l'aniré a col·locar millor. Al tercer parabolt la roca perd verticalitat i pugem per un munt de pedres - hem buscat el lloc millor. Anem espujant (III) fins arribar a la reunió de la via Per la Canalla.
Ara caminem uns cinc metres a l'esquerra i trobem la reunió avançada.
2a tirada (IV - 25 metres - 8 parabolts): A l'esquerra hi ha un blog amb un parabolt doncs volem que pugeu per l'esquerra encara que potser és millor no xapar-lo. El blog és ferm malgrat la seva aparença. Arribem a un sostret amb una roca de poca confiança, sempre és pot anar per la dreta que és més fàcil i segur. Continuem pujant per dalt entre blocs. Arribem al cim del Triangle encara que hi ha una reunió nova a l'esquerra però potser no calia.
Descens: Es pot baixar rapelant però potser és més interessant descendir per un camí costerut. Si esteu al cas podeu baixar per un corriol que encara no es gaire evident que baixa proper al Triangle. Si seguiu el corriol fareu cap a l'aparcament de la Formiguera. Sortim a l'extrem inferior del Triangle on enllacem amb el camí de pujada (8 min.).
Accés: A la carretera de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa LV-9047. A la sortida de Sant Llorenç, trobem un barranc que travessem per un pont poc després trobem un aparcament a la dreta a tocar de l'embassament, en el km 9,7.
Aproximació: Prenem un sender que ens duu al camí principal que seguim uns metres per situar-nos sota de l'aresta de la roca. Deixem el camí i ens enfilem un parell de metres fins situar-nos a peu de la paret.(1 min.)

Dificultat: IV
Desnivell: 50 metres
Descens: 8 minuts
Grau d'exposició: Baix
Material: 8 cintes expres i reunions.
Roca: Conglomerada. Malgrat la neteja sempre hi ha algun pedruscó que vol canviar el seu esdevenir.
Orientació: Est.
Via oberta per: Pels militars fa anys amb burils. He equipat en solitari el primer llarg i el segon, que també havia fet, ha estat currat per un anònim col·laborador.
Ja he descobert l'anònim col·laborador del segon llarg, en Pepe de Cervera....
INFORMACIÓ DE TOTES LES VIES DE LA PARETS:
AQUÍ

1. jo ja estic a punt de deixar de treballar, a vere si m'hi portes!!!

1. Home, a aquesta encara et puc portar... però que sigui aviat. Quan sigui un padrí ja no podré fer-ho...

2. La hem fet avuí, molt xula, hem disfrutat de la via i d'estar jubilats.