EL DIA ABANS DEL NOU CONFINAMENT: VIA MOIX A BESTIOLES WALL

Demà ens tornen a tancar comarcalment. No sé on anar. Finalment decideixo escapar-me a Peramola a buscar una via fàcil per compartir. Aniré a la paret de la Roca de les dues en un sector que és diu Bestioles Wall. Ja hi vaig anar a a fer la via Pastoret.. No em va agradar per la pedra que es trencava. Aquí també es trenca però ja estava avisat i no he passat tanta por. Diuen que els bons escaladors saben escalar sense tirar pedres. No sé, haurem d'aprendre!! Aquí els dos primers llargs són amb roca prou acceptable. No tinc present que cap tram de la Pastoret fos tan agradable.

1r llarg (III - IV - 50 metres - 1 parabolt i arbusts per llaçar a dojo): Des de l'aparcament miren la paret i situem la via amb claredat ja que la foto està feta des d'aquí. Es tracta d'una canal que travessa la paret. De fet deixa a la dreta una canal més evident amb més vegetació. Coordenades UTM: 31T  x=355334  y=4656525. A l'inici tenim una fita.
Sortim cap a la dreta. Hi ha una diagonal que és per on baixa el ràpel però és millor anar més a la dreta ja que hi ha la roca millor (III). Anem trobant arbres a dojo per assegurar-nos. Al final em faltaran cintes llargues. Roca bona. Anem fent ziga-zagues per les repises de la paret. En un moment trobem el parabotl que voldrà indicar-nos que és el pas més difícil (IV). Dalt llaço una savina jove que no m'ofereix cap seguretat però espero que amb els anys pugui aturar una possible caiguda. Hem escalat per l'esquerra de la canal. Emplaçament ideal per evitar la caiguda de pedres en el ràpel.
2n llarg (III - IV - III - IV - 45 metres - tres parabolts i un cordino en una savina): Pugem per la canal, caminant. Ara anirem per la dreta - un parabolt ens ho indica. Anem en flanqueig cap a buscar una savina en l'esperó per anar a buscar el segon parabolt. Tram agradable. També es podria pujar de parabolt a parabolt pujant el grau però no es veuen entre ells. Feina que deixem pel segon de cordada. Pugem mig caminant entre feixetes de roca bona... però.. de sobte hem de pujar per una mena de diedre i ja us podeu posar les mans al cap. La pedra està trencada i passareu por. No per la dificultat sinó per la pedra. Podeu posar algun friend a la fissura de la dreta però és millor no perdre el temps i passar aviat. Arribeu a una savina. Alerta la branca primera ja està cruixint pels escaladors que ens hem agafat. Hi ha un cordino que ens assegura i ens dona tranquil·litat. Reunió a l'esquerra caminant.
3r llarg (II - 50 metres - 1 parabolt i cordinos saviners): sortim per la dreta però anem a buscar l'ampla canal que tenim davant. Ara ens toca navegar. Hi ha molts arbusts però no els llacem. De sobte, trobem el parabolt. Premi. Tira amunt mig caminant i grimpant. Totes les reunions estan equipades per rapelar.
Com el darrer llarg ja el vaig fer en la via del Pastoret me la salto doncs no aporta res.

Descens: Ara ens toca muntar els ràpels. És una màster per saber muntar ràpels entre arbusts, especialment en el primer. Les reunions estan muntades en els punts fora de les vies de viatge de les pedres que tiren les pedres. En el segon hi ha un tram que rapelem per sobre de les carrasques. Tota una habilitat. Ràpels de 50, 40 i 45 metres.
Seguim el camí d'anada: 10 minuts.

Aproximació: Prenem un camí que surt de l'extrem de l'aparcament i l'anem seguint uns 5 minuts i anem ascendint. Passem per sota la via, no us poseu nerviosos, i un corriol ens duu fins a un camí més fressat pintat de blau i groc que resulta que és el GR1. Ens deixarà a 10 metres per sota de la via. 12 minuts.

Via de baixa dificultat però en terreny d'aventura. Millor que la via Pastoret del costat.

Dificultat: IV

Temps d'aproximació: 12 minuts.

Temps de descens: 10 min. (sense incloure ràpels)

Material: 6 cintes express, cordinos per llaçar savines i reunions. No vam fer anar els friends ni tascons.

Grau d'exposició: Baix, malgrat el perill de la caiguda de pedres.

Via pràcticament equipada

Roca: Conglomerat conflictiu. Esperem que el pas de cordades farà que guanyi qualitat la roca.

Orientació: Sud-est

Via oberta per: Concep Miró, Jordi Quera i koki Gassiot, novembre de 2020.

Per obtenir el track (amb l'inici i les reunions marcades):