DE LES NOVES VIES DE LA PARET DEL PONT: VIA DEL SALLA GRAN

Cal felicitar a l'Agustí Salla per les vies que ha obert a la paret del Pont de Sant Llorenç. L'altre dia vam ressenyar la via Al alba i ens vam quedar amb les ganes de fer la via del Salla Gran. Un viote però més exigent que l'anterior. Jo l'he fet possible gràcies a la sort de tenir un company com el Josep Lluís. Qui té un amic, té un tresor. Altres vies a la paret del pont: Via Neura, la feixa de la paret del pont

La via és fàcil de trobar ja que està situada entre la via del Covid-19 a la dreta i la via Guapos a l'esquerra. Hi ha una pedra pintada amb el grau, element molt característic d'en Salla. Us la mireu per sota i ja veieu que a partir del tercer parabolt.

1a tirada (V+ - 35 metres - 11 parabolts (nosaltres vam posar dos friends): Les dues primeres xapes són d'escalfament però ja al tercer veureu que cal superar un desplom prou exigent que ja us posa calents. De fet no pararem fins acabar el llarg. La via està prou protegida però, entre parabolt i parabolt, hem d'escalar amb ganes però amb la sensació d'haver estat al màxim de les meves modestes possibilitats. La reunió es fa sobre una estructura vella de 4 potes de ferro.

2a tirada (V+ - IV - V- - 35 metres - 8 parabolts i un arbust): Com hi ha moltes vies pel costat tenir clar que hem de tirar recte amunt. Hi ha un desplom però una mica a la dreta hi ha un pas que és per on ens enfilem. Des del terra ja podem veure el primer parabolt . El segon no està gaire lluny. Cal apretar fort per superar aquest pas (V+). Després la via baixa de dificultat (IV) i anem mig passejant. Per l'esquerra s'incorpora la variant Godoy que un dia d'aquests haurem de fer. En la part més alta es posa més dreta la paret (V-) fins arribar a la reunió amb la sensació d'haver triomfat.

Descens: A l'esquerra tenim un sender que baixa amb força fites. En 15 minuts arribem a la carretera. Hi ha trams força pendents.

Aproximació: Aparquem en el pont de l'Escalera en el km 11 de la carretera de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa LV-9047. Davant ja tenim la via que podem identificar fàcilment amb la ressenya a la mà i abans de creuar el pont. Creuem el pont i anem una 50 de metres a la dreta. Pugem un parell de metres ajudats per dos ferros. Anem a l'esquerra uns metres fins trobar la pedra on està indicat l'inici de la via.

Dificultat: V+

Temps d'aproximació: 1 minut.

Descens: 15 minuts.

Material: 11 cintes exprés, reunions. Nosaltres portàvem friends i els hem fet anar.

Roca: Conglomerat amb calcària. Bona, es nota la feina de neteja que han fet.

Orientació: Sud-est.

Via oberta per: Agustí Salla, Pep Godoy, Adrián Garcia i Josep Escart. 2020

1. blog del guillem18 de desembre de 2020, a les 1:15
    La vaig fer el dia abans, en un parell de dies faré la meva piulada, el primer llarg pica..pica .... El segon llar no va per on diu la ressenya va 3/4 metres a la dreta i es el segon llarg de la ressenya de la via "Civid" i no, no estic equivocat a la r-2 bis hi ha una pedra del obridor que així ho diu ..... al fer les ressenyes en el segon llarg es va equivocar al marcar el recorregut..... !!!!

2. Personalment, crec que té més lògica tirar de la primera reunió amunt com vaig fer jo i surt a la ressenya dels aperturistes que no anar a la dreta 4 o 5 metres i creuar-nos amb una altra via.
    Podria ser que per aquí puges la via dels Guapos. A veure com queda aquest misteri...

3. Misteri aclarit. La via tira recte amunt com vam fer nosaltres. La pedra la van posar en un primer traçat de vies però pujaran a csnviar-la