OFERTA ESPECIAL: DOS PER UNA: MALANYEU: TOCANT EL CEL - PALPANT L'INFINIT

Placa d'inici de la segona tirada
que fot aquest tio amb el mòbil? Ha de mirar al seu company de cordada...

Hem vist cordades que fan TOCANT EL CEL  i després PALPANT L'INFINIT. Nosaltres, sense voler, però, hem fet la primera tirada de TOCANT EL CEL i la segona de PALPANT L'INFINIT. No sé si això ens convalidarà les dues vies o haurem d'anar un altre dia a començar per PALPANT L'INFINIT i després continuar per TOCANT EL CEL.

La veritat és que mirant per internet m'atreviria a dir que no som els únics i hem vist que aquesta combinació l'ha fet més cordades però... no s'han donat compte que s'han saltat de via. És el que té anar a fer vies d'aventura, que les poques assegurances que hem trobat (dos ponts de roca) fan difícil de seguir la via i llavors passa el que passa. Però ens ha agradat això de protegir els passos, l'Antoni és un crack.

La veritat ens ha costat seguir la via (o hem de dir les vies?), ens ha costat trobar la via i, sobretot, ens ha costat trobar el camí de baixada. Poder el més intel·ligent és el mestre Guillem Àrias que busca el baixador i finalment se'n va a la dreta i va a buscar una línia de ràpels i no se encigala tant.

Vies que he fet a Malanyeu:

- Via Estat de gràcia,  - Via Montse Curto - Via Aina - Via Doraemon - Via Francesc Sunyol - Via Incondicionals de Malanyeu

Les vies d'avui s'escapen a les vies clàssiques de Malanyeu d'abans. Són vies d'autoprotecció i poder estem més per protegir que per les plaques amb els foradets característics. Així que si no heu fet les clàssiques su recomanem que les aneu a fer i després vingueu a fer aquestes que són de segona generació.

(com sempre recordeu les fotos bones són d'en Manel Viladric, les lletges són meves)

Captura de pantalla de mòbil

FETXA TÈCNICA

Dificultat: IV+
Metres d'escalada: 80 metres
Temps d'aproximació: 38 minuts
Temps de tornada: 37 minuts
Grau d'exposició: Mig
Via desequipada
Material: 7 cintes exprés, friends, tascons i reunions
        Via oberta per: Joan Rovira i Amadeu Pagès a l'any 2012.

1a tirada (IV - IV+ - IV - III - 30 metres - net): Després de molt buscar trobem l'inici de la via. Consell personal: Des de l'església de Malanyeu busqueu la roca de l'Àliga - força evident - i les canals herboses que davallen de la paret. És bàsica aquesta observació. Quan estigueu a la paret de sota de la roca de l'Àliga cerquem primer l'inici de la via Palmant l'infinit. Hi ha uns bastons i una fita en el mateix camí. També hi ha una fletxa picada a la roca. Ara heu d'anar uns 5 metres amunt del camí per la dreta - hi ha una fita - i uns parell de metres més a la dreta. Coordenades UTM: 31T  x=408418  y=4672620. A la paret hi ha picat a la roca una TD, però no perdeu gaire el temps, fa dos centímetres i és una comprovació pel vostre oculista si esteu bé de la vista.

Pugeu per uns primers passo fàcils. Pugem per una placa estreta malanyenca (amb clotets) que passa primer per la dreta d'un arbust i després per l'esquerra d'un altre. Segurament són els passos més exigents d'aquest llarg. Ara us cal anar pujant amb una certa tendència a l'esquerra (III). Com el company ha posat una cinta curta al segon arbust aquest li fa força fregament i no li corrent les cordes. Decideix als 30 metres muntar reunió en un arbust. Sembla ser que la via, abans d'arribar a l'arbust continua amunt. El llarg faria uns 40 metres.

Des de l'arbust pensem que el més lògic es anar a l'esquerra que està més net. Recordeu que la Tocant el Cel continuava recte. Tirem uns 5 metres a l'esquerra (III) i sortim a un replà còmode on hi ha una placa orgásmica. Damunt tenim un pont de roca. Pensem, estem en la via i tirem amunt.

Inici segon llarg

2a tirada (IV+ - IV - 50 metres - 2 ponts de roca): Escalem una bella placa malanyenca durant uns 5 metres (IV+). Després arribem a una feixa que anem seguint amb tendència a la dreta. Hi ha moments que podríem anar caminant uns metres més avall però l'escalada es ben agradable. Alerta que pot haver alguna roca suelta. Sortim a la carena i muntem la reunió. Estem a uns 5 metres del cap de l'Àliga. Recordem que aquest llarg és de la via Palpant l'Infinit.

Descens: Aquí ve l'autèntica aventura. Recordeu que el mestre Guillem Arias marxa per la dreta a buscar una línea de ràpels, però nosaltres ...i molta gent... davalla per l'esquerra. Baixem ràpid pel coster dels costat. Baixem pita avall... si hem baixat massa i ens fa mandra pujar trobareu un cordino vermell agafat a una arrel que permet baixar en trenta metres. Si voleu baixar caminant heu de tirar més a la dreta de la canal i anar baixant.

Nosaltres un cop estem a peu de paret decidim tirar recte cap a les cases. Travessem el torrent de Malanyeu on trobem una pista que seguim. Més amunt l'abandonarem fins trobar el camí de baixada. Aparcament 37 min. Quan baixem per la canal hi ha a l'altre costat la Carme Martinez i l'Àdria que ens van indicant el millor camí.

Aproximació: Aparquem al costat de la vella escola de Malanyeu. Decidim baixar pel camí habitual encara que la via ens queda molt a l'esquerra. Passem per la vora de l'església i seguim camí avall per la pista.

13 min Davant de les cases del Raval agafem un sender a la dreta que puja per una barrancada. Passem per uns camps amb el sender poc fressat.

Primers metres d'escalada
23 min Travessem el torrent de Malanyeu. Anem seguint corriols, com la nostra via està molt a l'esquerra ja no pugem gaire i ens enfilem enllà.

38 min Arribem a peu de via que ens costa molt localitzar.

Track que hauria d'ajudar a localitzar la via i la baixada...