RETORN A MALANYEU: VIA DORAEMON

Malanyeu té unes condicions climàtiques excepcionals per poder anar a escalar a l'hivern ja que la paret està encarada al sud i aviat guanya escalfor. A més hi ha una seixantena de vies d'escalada de tots els graus i tipus. Així que cal entendre que hagi tantes cordades penjades aquests dies de gener.

La via d'avui, és de les més fàcils que hi ha per la paret, ara tampoc és una passejada vertical.

La paret del Devessó té unes particularitats excepcionals: calcària de qualitat (encara que sempre hi ha algun pedra movedissa), unes plaques excepcionals amb bústies orgasmàtiques. He fet aquestes altres vies en la zona recollides en aquest bloc:

- Estat de gràcia,  - Montse Curto - Aina - Francesc Sunyol

El problema de les vies de la paret és localitzar on comencen. El millor és una visió panoràmica i mirar de localitzar-les de lluny per això us poso aquestes dues panoràmiques.

1a tirada (IV+ - V - IV+ - 35 metres - 9 parabolts): En el començament de la via hi ha escrit molt fluixet amb rotulador el nom Doraemon. Iniciem l'escalada per una fissura cap a la dreta fins que finalment tira recte amunt en el tram més exigent de la tirada (V) poc després la via davalla de dificultat. Placa molt interessant. Reunió amb cadena per rapelar.

2a tirada (IV - IV+ - I - 30 metres - pont de roca i 1 parabolt): Comencem amb una placa ben bonica però no tan vertical com l'anterior. Entre el pont de roca i el parabolt hi ha força distància però es pot protegir fàcilment. Acabem pràcticament caminant. Reunió amb cadena per rapelar.

3a tirada (III - IV - V - 30 metres - 4 parabolts): Aquest llarg visualment no es tan interessant. Comencem pujant per un tram tombat, entre vegetació. Hi ha un muret protegit per dos parabolts (IV) i torna a baixar la dificultat ràpidament fins a la sortida on trobem un pas que ens exigeix tombar ja que hi ha un tram vertical amb poques preses de peus ni mans ja que planeja la paret. Arribem dalt de la paret i sorpresa. Hi ha els dos esparrecs però un graciós - que sa mare serà una santa però ell un fill de puta - s'ha emportat la instal·lació i muntem la reunió sobre un arbre.

Descens: Com el graciós anterior s'ha endut la cadena ara ens cal anar a buscar una altra via on trobem una bona instal·lació de ràpel. Vam tenir la sort que havia una cordada que baixava per una via de la dreta i ens va indicar els ràpels ja que un estava ben amagat. Tornem pel camí d'anada

Aproximació: Passem per davant de l'església i agafem una pista.

Passem pel costat d'una masia. Continuem per la pista. Travessem un rierol. Abans del Molí de Baix deixem la pista i agafem un corriol que travessa un barranc i s'enfila vers la paret (22 minuts). Quan ja estem tocant la paret agafem un carrerany que va a la dreta. Ens hem de fixar que la via està pràcticament dalt d'un turonet a la base de la paret. Coordenades: 31T  x=408566  y=4672726

Dificultat: V
Descens: 25 min.
Grau d'exposició: Baix..
Roca: Calcària.
Via oberta per: F Sunyol l'any 2011.