NOVA VIA AL TRIANGLE DEL CILINDRE: VIA AUBESA

Mirant el sostre del segon llarg

La paret del Triangle del Cilindre, alguns li diuen el Cilindret, ha esdevingut l'escola d'escalada de Sant Llorenç de Montgai. L'altre dia un institut de Balaguer omplia totes les vies d'escalada. Doncs resulta que vam veure que encara cavia una altra via entre la via del Racó i la de la Canalla. Les xapes les hem pintat d'un to rogenc per no confondre's de via. Li hem posat el nom de via Aubesa, dedicada als companys d'Albesa amb qui compartim tantes escalades. Aporta alguna cosa la nova via? Si, més opcions per escalar els que s'inicien en el món de l'escalada i pels jubiletes.

Dificultat: IV+ (un pas)

Metres d'escalada: 50 metres

Temps d'aproximació: 4 minuts

Temps de tornada: 7 minuts

Grau d'exposició: Baix

Material: 5 cintes exprés i reunions

Via oberta per: Col·lectiu Jabalís senderistes, el 7 de febrer de 2024
1a tirada
1a tirada (IV - 25 metres - 5 parabolts): Al peu de la via està pintat el nom d'Albesa i un buril groc de l'antic equipament dels militars que van obrir aquesta línia i que nosaltres hem equipat. La via puja recte. En algun moment tenim la via de la Canalla propera per l'esquerra. Nosaltres rectes. Darrera d'una olivera hi ha la reunió. Hi ha tres reunions en la mateixa feixa. Per cert, que caminant podríeu baixar a la base del Triangle.
Segona tirada

2a tirada (IV - IV+ (un pas) - IV - 25 metres - 5 parabolts) Ara em de fixar-nos en la via que surt a la dreta (via del Racó) que gira a partir del tercer parabolt. Nosaltres tirem recte amunt. Hi ha un petit sostre que ens exigeix posar una mica més de cura (IV+ - un pas). Hem tret molta pedra suelta però encara en pot baixar alguna. Sembla molt vertical però es puja amb facilitat. Un cop superat el sostret, cal tirar a l'esquerra i tornar a tirar amunt fins al cim del Triangle.
Descens: Es pot baixar rapelant però es millor baixar per l'esquerra. Un tram pendent on hem de posar compte (7 min).
Acabant la via
Aproximació: Aparquem en el km 9,7 km de la carretera LV-9047 hi ha un aparcament encarat vers l'embassament de Sant Llorenç Accés: Superem un tram dret (properament es posarà una cadena) i seguim un camí a la dreta. Arribem al peu del Triangle i remuntem fins trobar l'inici de la via, marcat amb retolador el nom (4 min).

RELACIÓ DE VIES:
1.-  VIA DEL RACÓ V
2.- VIA AUBESA IV+ (un pas)

Celebració de la colla Jabalis senderistas el dia de la inauguració de la via.