UFF... QUIN VIOTE!!! MALALTS DE ROCA

Coll Roig està convertint-se en un sector amb vies molt potents. Cada dia hi ha més escaladors per la contrada, per alguna cosa serà. Si Tardor calenta, la Via K i el Forat de les Bruixes em van captivar, avui he anat a Malalts de roca i la veritat és que m'he quedat frapat. Algú dirà que s'ha perdut l'encant de la solitud i de la natura salvatge - tenen raó - però, noi, el plaer d'escalar amb la màxima protecció és massa. Avui hem estat cinc cordades a la paret mentre sentíem altres cordades que cridaven els seus moviments entre els nostres.

La via ha estat reequipada per Santi Sanz un autèntic treballador nat. Gràcies per la feina feta.. Alerta que hi ha blogs amb informacions anteriors. Mirarem de posar-vos la informació actualitzada.

1a tirada
(IV - IV+ - 30 metres - 9 químics): Coordenades d'inici de via: 31T  x=425570  y=4680610. Costa localitzar la via, des de terra ja veiem uns quants químics. Observar que uns 10 metres damunt tenim un arbre - no gran però que ens pot ajudar a localitzar la via. Us poso una foto de l'inici que espero que us pugui ajudar. Nosaltres ens vam posar en una altra via en començar.

No cal patir per pensar per on va la via, sols cal anar seguint els químics. A la meitat trobeu un petit ressalt. Sembla ser que abans es pujava per la dreta però ara es puja per l'esquerra seguint un químic amagat. Sols cal fer una bona estrebada ja que dalt hi ha una bústia bestial. Abans de la reunió tenim un tram terròs.

2a tirada (V - 25 metres - 8 químics): És un plaer veure les reunions equipades amb cadena i amb la possibilitat de rapelar i una assegurança de més ideal per acumulació de cordades. Tot el llarg és de V, pur plaer per les bústies. Sortim per l'esquerra per una mena de fissura, després ens toca pujar per una llastra. Reunió còmoda però hem de caminar a l'esquerra uns 5 metres per muntar la propera tirada.

3a tirada (V - 30 metres - 6 químics): Davant tenim una llastra encantadora amb canaleres d'impacte. Ara us toca fruir i fruir. Hi ha algun pas d'adherència però també trobareu unes busties-forats sensacionals. Quan acaba la placa heu d'anar a l'esquerra per una petit ressalt i continuar escalant fins la propera reunió.
4a tirada (V/V+ - 25 metres - 8 químics): Sortim per la dreta i pugem per una mena de canal (V) superem un blog per l'esquerra. Més amunt amunt la canal s'estreny i es posa més dreta. Aquí tenim el pas clau del llarg. Cal saber sortir de la canal per fora i cercar alguna presa amagada. Després es puja per una amena d'aresta sense dificultat. La reunió l'hem de traslladar uns deu metres a l'esquerra. Davant tenim una altra tirada d'una altra via que puja al roc cimal (IV+) també equipats amb químics.

5a tirada (V- V+ (A0) -25 metres - 8 químics): Estem en el llarg clau de la via. Sortim per l'esquerra superant unes llastres llises. Dalt tenim una fissura estreta que es va posant vertical. Ja us podeu anar preparant. Us caldrà fer uns passos de bavaresa, al final feu el que pugueu. El darrer pas he vist en algunes ressenyes 6a no m'estranya. Jo vaig passar en A0 que voleu que us digui. Un llarg que trau el singlot.

Descens: Fem un ràpel de 20 metres que ens situa al costat de la reunió anterior. on trobem un sender a l'esquerra. Aviat ens trobem amb el camí que baixa de la Tardor calenta. Poc després trobem un cable i uns esglaons que ens ajuden a anar baixant fins arribar a l'aparcament de Coll Roig (25 min).

Accés:En el km 2,7 de la carretera GI-402 entre Gombrèn i La Pobla de Lillet agafem un trencall a la dreta indicat vers el santuari de Montgrony. Per arribar a Gombrèn és millor pujar des de Campdevànol.

1,8 km Cruilla. Anem a la dreta.

3,7 km Cruilla. A la dreta la carreta marxa santuari de Montgrony. Nosaltres anem a l'esquerra, amunt.

4,1 km Refugi de les Planelles. Aquí acaba el tram asfaltat. Ara la pista de terra remunta muntanya amunt. Cal conduir amb cura per continuar amb el vehicle.

6.5 km Coll Roig (1517 m.). A l'esquerra ja podeu veure les parets. Observeu la ressenya per localitzar la via amb facilitat.

Agafem un sender que surt per l'esquerra, inicialment davallant.

5 min Deixem un trencall recte que va a les parets de davant. Nosaltres girem a l'esquerra.

7 min En una pedra trobem unes fletxes que indica el sector de les Plaques (recte) i els Diedres (esquerra) per on retornarem en acabar la via. Trobem una corda.

10 min Estem al peu de la via. Coordenades UTM:  31T  x=425570  y=4680610.

Veure track que hi ha en acabar aquesta entrada.

Dificultat: V+

Descens: 25 min.

Grau d'exposició: Baix..

Material: 9 cintes  i reunions.

Via equipada (algú dirà sobreequipda)

Roca: Calcària

Via oberta per:  Antoni Alarcón, Joan Baraldes l'octubre 2016. Sanejada i re-equipada amb químics. juny 2019  per Santi Sanz.

Per obtenir el track (no és meu):

1. Un lloc bucolic que ha perdut tot el seu encant per la massificacio, hi varem estar ahir, crits per tot arreu, fer cua per poder escalar, uff, no obstant soc conscient que tambe formo part d aquesta massificacio... Tardare molt temps a tornar hi, quan passi de moda.

2. brutal escalada JR... a la propera farem vídeo!!!