INTENSIU A L'AGULLA DEL SOL PONENT

Pujant per l'Aresta Bruc i la Normal

Feia dies que no anava a Montserrat. La colla proposa anar a l'Agulla del Sol Ponent i penso: quina agulla més lletja han escollit i per no portar la contrària, i no l'he fet, hi vaig. Però resulta que farem un intensiu de l'agulla i escalarem 4 vies... i la veritat en acabar tinc la sensació que he passat un dia sensacional amb la colla.

Vies que hem fet:

- Via Normal (IV)

- Via Aresta Nord (IV)

- Aresta Bruc (IV)

- Nomiveichambcor (V/V+)

VIA NORMAL:

1a, i única, tirada (IV- III - II - 25 metres - un buril i un clau): Ens situem a tocar del coll amb la l'agulla de la Savina, en una fissura molt marcada a la paret per on pugem. Hi ha un buril en començar que no ens serveix de res. Coordenades UTM: 31T  x=398467  y=4606919. Els primers metres estan coberts d'aquella molsa verdosa que tan poca seguretat dona. Costa una mica de posar-me en la roca. En la fissura hem d'anar posant friends per protegir la pujada (es poden posar prou bé). A mesura que anem pujant la dificultat va minvant. En arribar dalt tenim una reunió amb anelles per rapelar.

Via oberta per Llacuna, Estaper i Company el 14 d'abril del 1949 (segons el llibre de Josep Barberà Montserrat, pam a pam, en algun altre lloc hem trobat altres noms), sembla ser que en arribar al cim es posava el sol i per aquest motiu li van posar el nom de l'agulla del Sol Ponent.

VIA  ARESTA NORD:

1a, i única, tirada (IV- III - 25 metres - 3 parabolts): Mig casualment descobrim la via que puja per l'aresta nord. Personalment resulta la més fàcil de les altres i millor equipada que les anteriors. està en el collet entre l'agulla de Sol Ponent i l'agulla Peluda. Trobem una instal·lació de reunió molt correcta que ens evitaria caure pel vessant nord. Els parabolts estan perfectament posats en el lloc adient per superar les dificultats i esdevé una escalada pràcticament una via love-climbing encara que dalt no trobem una reunió. A l'esquerra hi ha dos parabolts que aprofitem vigilant la sortida del company.

Via oberta per: E.Noelle i J. Cerdà el 26 de juny de 1958

VIA ARESTA BRUC:

1a, i única, tirada (IV - 25 metres - 2 parabolts): Sortim a tocar d'un arbust. Els primers metres també tenen aquella molsa verdosa que genera inseguretat. El primer parabolt està molt lluny de terra. Perillosament, lluny. Vam poder posar uns friend en un fissureta per traure'ns la por. A la meitat de la tirada hi ha un pas que requeriex posar una mica d'atenció. Més amunt la dificultat va minvant i arribes mig caminant. La reunió es fa sobre dos parabolts enllaçats per un cordino amb un maillon. És millor rapelar per la via Normal.

VIA NOEMVEICHAMBCOR:

Tot rapelant veiem aquesta via que no coneixíem i ens hi posem amb ganes de tibar una mica més ja que es veu més exigent.

1a, i única, tirada (V/V+ - 25 metres - 8 parabolts): Baixem una mica del collet que hi ha entre l'Agulla del Sol Ponent i la Savina i veiem una línia recta de parabolts. Els 5 primers metres són amb molsa verdosa. Els primers 5 metres són ben exigents i més amunt trobem algun altre punt on cal tibar de valent. En la ressenya de dalt es veu que la via puja a buscar la via Normal però hi ha un clau que marxa a la dreta. Nosaltres vam anar a la reunió.

Via oberta per Manel Orbai i Jordi Moreras, el 30 de juny de 1990

DESCENS:

Cal fer un ràpel de 25 metres. La millor instal·lació amb anelles es troba a la reunió de la via Normal. Seguim el camí de pujada;

APROXIMACIÓ:

Aproximació: Aparquem al coll de Can Maçana (710 m.). Per als que no aneu per Montserrat: Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.

13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi. Cartell.

25 min. Portella. Pas estret. Deixem a la dreta el camí que va al refugi d'Agulles. Anem per l'esquerra al camí de les Agulles.

37 min  Arribem a la primera corda del camí d'Agudes. L'agulla del Sol Ponent ens queda a l'esquerra.

PEDRAFORCA: VIA PANY

ESPORTIVA DE LA RIBA: PLAQUES DEL NAS - PARETS DELS ROIXELLS (DRETA)