JUGANT AMB EL GRANIT DE PANTICOSA: AVUI VIA BALOO


Al refugi de la Casa de la Piedra de Panticosa em trobo amb Julio Benedé del grup Sendero Límite que tanta feina ha fet equipant vies per la zona i responsables que hagi tantes cordades fruint de l’escapada Love Climb. El primer que faig es felicitar-lo per la currada que fan i després li pregunto per la via que farem avui: la Baloo. Li pregunto si els passos més compromesos, centrat en la primera tirada, els puc anar trampejant ... em mira sorprès i no em sap respondre, que si vull porti un estrep. Jo sempre en porto dos, són els meus
amulets de la sort. De fet no els faré anar avui ja que la via està molt ben equipada i mai he tingut la sensació de por ja que sempre tinc una assegurança per damunt meu que em permet fer el pas amb seguretat. Així que estem en una via per fruir i fruir. És l'esperit de Sendero Límite.
Altres vies properes del grup que podeu trobar en aquest blog:
1a tirada (III+ - V – 30 metres – 10 parabolts): Davant nostre tenim un bonic esperó per on puja la via. Els tres primers parabolts estan poc inclinats i ens permet pujar agafant ritme. Després la paret es va posant més dreta i augmentat la dificultat. Les preses són les justes i hem de pujar també amb passos d’adherència. Finalment arribem a un arbre i una mica més amunt trobem ja la reunió còmoda i preparada per rapelar com la resta de reunions.
2a tirada (II – IV+ - 20 metres – 5 parabolts i un pont de roca): Sortim per l’esquerra caminant per una feixeta de terra fins arribar a una canal on trobem el pont de roca. Ara ens toca tirar amunt per una roca amb molta que ens fa perdre seguretat. Tenim un curiós bloc a l’esquerra. És millor no posar-nos dins de la fissura del blog sinó pujar per la dreta i aprofitar el blog quan ja estiguem per dalt. És una escalada que em recorda els passos d’una cresta on vas una mica per on vas a diferència de les plaques de les parets. En la part superior contornegem el blog i sortim horitzontalment. Pas “raro”.
3a tirada (V- - IV+ - IV – 25 metres – 9 parabolts i un arbre): La sortida impressiona ja que és molt dreta però hi ha molt bones preses de mà, falten peus prou bons. Jo vaig sortir per la dreta i amunt i la meva companya hi va anar per l’esquerra ... o sigui, ja triareu. Estem davant d’una placa amb regletes prou bones encara que a mi em va saltar una presa de peu ... (uf quin canguelo que vaig agafar). A mesura que anem pujant les regletes esdevenen més agradables i forma com una mena de cassoletes que ajuden molt a pujar. Llarg molt exigent (els matxotes en diuen bonic). Visualment és molt bell.
4a tirada (IV/IV+ - 35 metres - 8 parabolts): Anem a la dreta caminant fins trobar uns blocs que anem contornejant mig caminant. Més amunt trobem un muret més dret, perfectament protegit. En alguna ressenya hem trobat un pas de V-, molt respectable però no crec que passi de IV. Quan estem pujant trobem que podem posar un peu a l’esquerra i sortir de la via amb comoditat. Els darrers metres anem caminant.
Descens: Agafem un camí a la dreta. Passem per davant de la sortida de l’Aresta de Mogwli i agafem un sender ben fitat.
14 min Arribem al pla de Bozuelo i agafem el GR cap al balneari.
37 min Balneari de Panticosa.
Accés:
Aparcament del Balneari de Panticosa, millor si ho podem fer prop del refugi de la casa de Piedra.
Aproximació: Agafem el camí de la GR en direcció al refugi de Bachimala.
27 min Arribem al Llano de Bozuelo. Ens anem al fons del Pla i a l’extrem esquerd trobem una fita que ens indica el sender a seguir. Passem per sota de l’Aresta de Mowgli.
34 min Una cinta penjada a la paret amb el nom de la via ens indica l’inici de la via.
FITXA TÈCNICA.
Dificultat: V (V- obligat)
Desnivell: 110 metres.
Temps d’aproximació: 34 minuts.
Temps de descens: 37 minuts.
Material: 10 cintes exprés i reunions.
Via equipada.
Orientació: Sud-oest.
Via oberta per l’equip Sendero Límite: Enrique Recio, Manuel Morales, Julio Benadé i Luís Royo, l’any 2017.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ESCALADA ESPORTIVA A SOLIUS: ROCA PONÇA

LA GORRA MARINERA: VIA SARGANTANES

LA CRESTA MISTERIOSA: LA CRESTA X-STRATS