VIA DEL NANO I ESPOLON REBOLLON

Primers metres de la via del Nano
Panticosa ens cau lluny de casa i vam decidir aprofitar bé el dia. Primer vam fer l'Aresta Mogli i després vam baixar a fer la via del Nano i l'Espolon Rebollon. Potser hagués estat millor començar per la via del Nano i acabar per l'Aresta... doncs t'estalvies baixar al refugi de la Casa de Piedra, però sols et pots estalviar 12 min. i nosaltres vam aprofitar per beure i deixar una mica de roba.
Tal com vaig explicar a Aresta Mogli, aquestes vies són I love climbing, o sigui, res de patir només fruir en un marc d'alta muntanya.
La via del Nano és independent de l'Espolon Rebollón però l'acabament de la primera està tan a prop de la segona que el lógic és encadenar-les.

VIA DEL NANO
1ra tirada (V - IV - 40 metres): Ens trobem sota d'un muret vertical que ens exigeix fer tres passos de V (amb molt bon canto). Una cinta taronja en un parabolt ens indica l'inici de la via. Hi ha una variant accés per l'esquerra més dificil (V+)..
Aquests primers metres amb ombra tot el dia. Després és una rampa tombada (IV) que es puja sense dificultat. Fem la reunió sota d'un altre mur (hi ha alguna altra reunió pel mig innecessària).

2na tirada (V- - IV- 30 metres): Nou ressalt (V-)que també té bon canto quan generalment en el granit no es troba gaire presa. Ara pugem per una nova placa tombada sense gaire dificultat (IV).
Rebollon: Sortint del tercer llarg. Una altra cordada fent el segon.
3ra tirada (IV - 30 metres): Pugem per unes grades sense més complicació.
Ara hem de prendre la determinació de si volem baixar per l'esquerra (fites
- 10 min.), o continuar amunt a completar l'escalada amb l'Espolon Rebollon (proposta recomanable, encara que aquesta via és una mica més difícil).

ESPOLON DE REBOLLON
En acabar la via del Nano pugem per un sender costerut marcat per nombroses fites (7 min.)
Descrició de la via:
1ra tirada (IV- - 25 metres): Una cinta ens recorda el nom de la via posada en el primer parabolt. Pugem per una placa tombada i en la part superior anem a l'esquerra on muntem la reunió.
2na tirada (IV+ . V- - 30 metres): Pugem per una placa que poc després es converteix en una mena d'esperò. Es pot pujar per una canal diedre que hi ha a la dreta (més fàcil) o pujar seguint la línia dels parabolts (V-). Llarg bonic i variat.
 3ra tirada (V+7/A0): Aquest és el llarg clau de la via (i de tot el dia). És molt vertical encara que hi ha bona presa. Està equipat de tal forma que es pot pujar fent A0. Reunió en una rapissa.
4ta tirada (IV+ - IV - 25 metres): Sortim per l'esquerra (IV+) i anem a buscar un parabolt que està posat massa a la dreta que és la màxima dificultat del llarg. Ara pugem per una placa tombada.

Ara només ens falta seguir un sender marcat amb nombroses fites. En alguns llocs més herbosos en els arbres trobem uns "bolets" taronges que ens ajuden a  baixar sense problemes per un indrets que han estat ben buscats en mig de la paret. Algun pas és més difícil que alguns metres de la via.
12 min. Arribem al sender del GR-11 que ara ens cal seguir avall, a la dreta.
24 min. Panticosa.
Del refugi de la Casa de la Piedra anem a buscar uns barracons i passem per darrera. Localitzem una antena i l'inici de la via del Nano està just darrera (5 min.).

LA VIA DEL NANO
Dificultat:  V

Sortida del darrer llarg
Temps de descens: 10 min. si no volem continuar la via de l'Espolon Rebollon.
Grau d'exposició: Molt baix.

Via sobreequipada.
Material: 10 cintes exprés i reunions.
Roca: Granit, roca molt bona.

Orientació: Sud
Via equipada per Luís Royo, Carlos Budría i Julio Benedé l'any 2013 de Sendero Límite.
Dedicada al guarda del refugi.
Tercer llarg del Rebollon
ESPOLÓN DE REBOLLON
Dificultat:  V+ / A0

Temps d'aproximació: 7 min. des de l'acabament de la Via del Nano.
Temps de descens: 24 min. Es pot complementar amb la pujada a l'Aresta Mogli
Grau d'exposició: Molt baix.

Via sobreequipada.
Material: 12 cintes exprés i reunions.
Roca: Granit, roca molt bona.