FEIXA DE LA ROCA REGINA

La roca Regina és la reina de les parets de Terradets. Està una mica amagada darrera de la paret de les Bagasses però quan la veus no pots treure els ulls d'aquesta paret.
Fa anys que me la miro. No tinc nivell per pujar pel mig però m'havia mirat de poder passar-la per una feixa que la travessava de punta a punta. He hagut d'enganyar a en Lluís Olòndriz (encara que diu que no posa que ha vingut amb mi perquè no vol embrutar el seu bon nom amb  "mariconades" com aquesta).
El pas per la feixa és espectacular i cal anar amb un parell de collons pel pati. Però no patiu ja que molta estona aneu pillant parabols i burils de les vies que pugen amunt i allí fan una reunió còmoda. Semblem paràsits aprofitant la ferralla dels escaladors bons.No us defraudarà.Sembla mentida que no se li hagués ocorregut a ningú.

Hem de prendre la carretera C-12 a Cellers. Abans d'entrar al primer túnel (km. 72) prenem un trencall a la dreta agafant la carretera vella. 500 metes més enllà hi ha la resclosa de la presa de Cellers. Abans de creuar-lo aparqueu. A la vora hi ha el túnel del tren.

Prenem un camí molt trillat pels escaladors que puja per damunt del túnel.
20 min. Arribem a la feixa. Els primers trams són amples, herbats, en una balma hi ha fins i tot un tancat pel ramat. La paret és extraplomada. Mirar cap a dalt us farà un xic de mal el coll de tan que l'haureu de pujar. Ara si mireu a terra ja veureu el resaltet que hi ha als peus, no es pot pas badar.
En apropar-nos, feixa enllà, ja podem veure una corda fixa. És el moment de posar-nos el budrier i encordar-nos.
Una canal davalla dels sostres de la Via dels Barrufets. No hi ha repissa pels peus però hi ha força burils i parabolts per superar-ho encordats. Són uns 40 metres de III, ara el pati impressiona.
Ambient fantàstic. Potser vam posar 7 cintes expres.
La segona tirada (55 metres- II) va seguint la feixa que té un to de roca més clar. No hi ha gaires preses però cal anar amb compte. En una sabina - amb un parabol al costat - abandonem la part inferior i pugem a la superior més neta. 3 assegurances.
La tercera tirada: (65 m. - II). És el tram més transitat hi  ha 5 parabolts que hem d'anar buscant amb cura. Fem reunió a la Gali - Moreno.
La quarta tirada: (60 m - II) Ara hi ha menys vies on poder xupar però cada cop hi ha menys dificultat i ja ens hem habituat a caminar fent equilibris a la paret.
La quinta tirada: (20 metres - I+) Reunió en un arbre. Sortim de la feixa.

Anem pujant pel camí que han fet les cabres sense allunyar-nos del precipi.
Als 5 min. ja hem arribat al camí que puja del barranc del Bosc.
Prenem el sender avall (marques grogues, verdes i alguna vermella = arc de sant martí) molt evident.
15 min. Arribem al barranc del bosc que creuem.
40 min. Sortim a la carretera, poc abans del túnel i passant per sota del pont del tren.Seguim la carretera vella.
45 min. Arribem al cotxe tancant el circuit.

Comarca: Pallars Jussà.
Dificultat: III
Via oberta per: Lluís Olòndriz i Joan Ramon Segura van passar-hi per primer cop amb intenció de ressenyar-la com escalada-excursionista el 23 de juny de 2012 però de ben segur que abans hi havia passat algú.
Temps d'escalada: 1 h. 30 min.
Llargada: 240 metres encara que hi ha molts moments que es passa caminant.
Material: 8 cintes, corda de 70 metres, bagues llargues.
Època recomanable: Evitar dies amb humitat i la canícula d'estiu.
Tipus de roca: Calcaria.

1. ja se qui m'obrirà les vies a partir d'ara!!!!!

2. En un flanqueig tan risc té el primer com el segon. La feixa impressionantment bonica.

3. Ei, felicitats Joan Ramon, recordo que em vas comentar la idea fa temps (quan parlàvem del feixant), celebro que ja l'hagis realitzada.