LA MAQUINA DE TREN: JUGAR COM UN NEN

Avui hem anat a la Trobada d'escaladors a Agulles. Són aquelles coses que s'han de fer de tant en tant.
Hem decidit fer un pla A però no m'ha sortit bé i el Mamerto m'ha recordat que sempre li parlo de la Màquina de Tren. Quan teniem 14 anys sempre miràvem la foto en un llibre vell i deia que havíem d'anar. Ahir era un bon dia.
És una via d'iniciació, fàcil, amb ambient i prou assegurada. Té l'avantatge que està a 5 minuts del refugi Vicenç Barbè.
Antigament es feia en dues tirades però crec que es pot fer en una de sola si es té la precaució de posar cintes llargues. Nosaltres no vam tenir cap problema.
1ra tirada (III + . V- - IV- 45 metes - 6 assegurances) Pugem per una aresta Bruc. Damunt nostre tenim un sostre, en forma de visera, que voltem per la dreta i pugem per una canaleta (III+). Hi ha la vella reunió que fa por, a la vora hi ha la característica savina on seria millor muntar la reunió si no volem continuar pujant.
Ens trobem amb una panxa longitudinal (V-) on cal fer una bona tibada de braços. Pas ben protegit que es pot ser en A0. Encara continua una plaqueta dreta i final.
Ja en la part cimal trobem una nova dificultat a sortejar (IV); els darrers metres presenten una roca menys fiable ... i quasi sense volem ja hem fet el cim.
Anem uns 10 metres seguint l'aresta cimal i trobem la instal·lació de ràpel a la dreta de 15 metres. Seguim un corriol que passa per sota de l'inici de la via i sortim al camí principal i fem cap al refugi (4 min.).
De l'aparcament de Can Massana prenem el camí al refugi Vicenç Barbé (35 min.).
Ara seguim el sender a Coll de Port (3 min.) i prenem un corriol - amb una fita tombada - a l'esquerra que ens duu al peu de la Màquina (5 min.).

Dificultat: IV+ (amb un pas de V-/A0)

Temps d'aproximació: 40 minuts des de l'aparcament de Cal Massana.
Temps de descens: 4  miuts. fins al refugi. Ràpel de 15 metres.
Grau d'exposició: Baixa

Via pàcticament equipada amb material molt divers: burils, espits, parabolts.
Material: 6 cintes i  reunió.
Roca: Conglomerat montserratí. Molt bona durant tota la via menys els darrers metres que són poc fiables.

Via oberta per: Joan Cerdà i M. Cervera el 19 de març de 1961.