CLOT DE VILAMALA: ULL DE FALCO EN SOLITARI

Situació de la via
No havia manera d'enganyar als companys per venir aquesta via. Feia molt temps que la tenia entre cella i cella. Finalment he estat valent i l'he anat a fer en solitari. Bé, no sóc un imprudent i el que he fet és rapelar-la des de dalt i fer-la amb la corda per dalt. Crec que és interessant sentir la sensació que tu estàs sol a la paret i hauràs de traginar-te els possibles problemes que puguin aparèixer. No he pogut tenir la sensació d'escalada amb ritme doncs cada metre havia d'anar recuperant la corda.
Ara la via és interessant i de dificultat discreta però el pas d'artificial/A0 te les fa veure.
Ja havia fet d'altres per a la zona del Clot de Vilamala, doncs una mica es va posar de moda, i de sobte van començar a obrir-se vies: El camí dels Amalalivons, el Mussol Gris i, com no, Detritus quirúrgics que vam equipar nosaltres.
Ull de falcó va ser la primera del sector. No és la més interessant però s'hi ha d'anar.
1ra tirada (II - III - 50 metres - 1 parabolt): Placa molt tombada. Sortim de la canal per on hem baixat i ens encarem vers un marcat diedre que defineix la via. Ens quedem a 10 metres del diedre. Reunió sobre un pont de roca, un parabolt i un espit.
No he fet aquesta tirada ja que la corda no em donava.
2n tirada (IV- 35 metres - dos parabolts): La via puja per una placa a l'esquerra del diedre.Cada vegada la paret es posa més dreta. Deixem a l'esquerra una savina que no arribem a tocar.
Del Col·leccionista de vies.
3ra tirada (IV - Ae1/A0 -  30 metres - 2 espits  i 2 parabolts): Trobem un primer ressalt que es pot vorejar per l'esquerra però l'he fet al recte (IV) i m'ha saltat un còdol que m'ha fet por. Per l'esquerra hi ha un escape si es vol evitar el darrer pas. Arribem a una panxa inhumana, no crec pas que sigui IV+ com he vist en algunes ressenyes. Damunt hi ha dos parabolts que permeten fer A0, o fer dos passos en A1e. Més amunt ens queden uns metres (IV) per arribar a la reunió que es munta sobre un parabolt i un boix (d'on he rapelat).
En el km. 21,5 de la carretera de Solsona a Sant Llorenç de Morunys per Coll de Jou (LV-4241) hi ha un revolt molt marcat on aparquem.
Seguim un llom carener descendent. Hi ha alguna fita i UN corriol
Qui m'havia de dir que em faria un selfi
9 min. passem pel costat de la sortida de la via. Hem de descendir un muret i després un altre més llarg (II+) fins arribar a un collet (15 min.).
Afegeix la llegenda
Baixem per la canal amb molt de compte fins veure la sortida a la paret per la dreta (25 min.) . Ara ens cal buscar el diedre que definís la via.
En aquest cas no és descens sinó que pugem a buscar la corva dels Fenerals. Anem pel camí de baixada. 12 minuts.
Dificultat:  A1e/A0 - IV
Grau d'exposició: Mig. Les assegurances les mínimes.

Via semiequipada.
Material: 5 cintes exprés, obcionalment algun friend, cinta llarga i reunions.
Roca: Conglomerat. Ara, el conglomerat solsoní no és elde Montserrat, i sempre hi ha algun còdol que vol marxar.