RETORNAR A L'ACTIVITAT: CAVALL DE FERRO A LA MIRANDA DE SANTA CATERINA!!

Pas clau de la via abans d'arribar a la R1

(Personal: Porto una temporada terrible en tots els sentits però m'entossudeixo en tirar endavant. Vull tornar a anar a escalar encara que faré vies fàcils per quedar-me en la part bonica de l'activitat i no demostrar res a ningú)

Decideixo retornar amb una via extremament fàcil que vaig buscar abans de començar les desgràcies, però no vaig saber trobar l'inici de l'escalada.  Avui anava mentalitzat per trobar-la. I tal com sospitava la via no puja a la Miranda de Sant Joan sinó a la Miranda de Santa Caterina. Espero poder-ho explicar detalladament i corregir aquest error.

Mireu que diu el teu track!!! Punt vermell inici de la via...
És una via que es fa poc malgrat tenir un grau tan accessible i estar equipada. Una autèntica llàstima. Personalment he fruit escalant després de tan de temps. Ara aviso, els parabolts no es veuen fins que estàs damunt. Quan ens hem posat a la via pensàvem que havia estat desequipada per algun brètol, però no erem nosaltres que no els sabíem veure. N'hi ha de vermell, ja rosats, i de platejats més nous. Vinga a provar-ho que amb les referències que us passo la trobareu aviat.

Dificultat: IV
Desnivell: 50 metres.
Descens: 24 min.
Grau d'exposició: Baix..
Material: 4 cintes.
Roca: Conglomerat,
 amb alguna pedra suelta en la part inferior.
Via oberta per: Maanuel Muñoz Garcia, agost 2012
Primer llarg

1a Tirada (II -IV - III - IV- 25 metres - 4 parabolts): Ens situem al peu de via, cal tenir molt introduïda la visió general de la via per reconeixer-la. El primer tram pràcticament es fa caminant (II). A l'esquerra tenim vegetació (podríem pujar caminant per la dreta). La paret fa com dos llavis. En arribar al primer llavi - hi passem entre un arbust i la boscúria de la dreta, busquem el primer parabolt rosat. Està a dos metres, una mica a la dreta, s'arriba des de terra. Pas de IV, un cop superat aneu en diagonal a la dreta a cercar el segon relleu més evident. Damunt del relleu/llavi hi ha un bloc de grans proporcions. Es el nostre objectiu. Farem la reunió damunt d'ell. Trobem dos parabolts per terra, mentre pugem Finalment ens encarem cap al darrer llavi (el pas clau de la via)  que és més dret i cal escalar però hi ha com uns esgraons de bon fer encara que dalt ens falta alguna presa bona de mà però es deixa fer (no crec que passi de IV) i muntem la reunió, no rapelable.

2a Tirada (IV - III - 25 metres - 4 parabolts): Sortim per l'esquerra. Hi ha un parabolt que no sabem si és de la reunió, o ja de la via. Sortim per un pas de IV, després anem amb tendència a la dreta buscant el parabolts que ja veiem des de la reunió. Fa de bon pujar fins arribar a la reunió equipada per rapelar.

Segon llarg
Accés: Estació del funicular de Sant Joan. Agafem un camí carreter que surt per davant.

10 min. Ermita nova de Sant Joan. Continuem per la pista.
12 min Revolt del camí. Per l’esquerra surt un sender. Agafem un corriol poc evident que s’inicia per l’esquerra. Marques blaves que baixen entre boixos a l’esquerra. Anem pel camí de Collbató. Marques blaves.
15 min. Les marques blaves giren a la dreta de forma sobtada. No les seguim sinó que continuem la direcció que dúiem. Actualment hi ha unes branques que barren el pas.
21 h  Sortim de la boscúria i estem en una clariana. HI ha un pas estret. A l'esquerra hi ha el cimal de la Miranda de Sant Pere

24 min Ens situem al llom de la carena de la Miranda de Sant Pere. Girem una mica a la dreta i podem albirar la foto que adjuntem.
28 min Ens situem al peu de la via. Coordenades UTM: 31T  x=402106  y=4604452
Descens: Dues opcions: - Rapelar la via en un ràpel únic (la primera reunió no es rapelable) de 45 metres i refer el camí d'anada (24 minuts).
- O, desgrimpar la Miranda de Santa Caterina uns 10 metres, un xic exposats (II sup) fins sortir al camí que seguim i fem cap a l'estació del funicular.