GENDARME DEL BOQUE A LA PEÑA DE LAS ZORRAS: COMPARTIR VIA AMB UN ESCURÇÓ

Bavaresa del segon llarg
Avui decidim canviar de costat i anem a una peña que tenim davant. El responsable del bar ens diu que es tracta de la Peña de las Zorras i que hi ha unes vies equipades que hi pugen, si més no, fins l'agulla del Boque. La cresta continua fins al cim però sembla ser que no té gaire interès escalador. Té un punt d'aventura que més ens ha agradat. Ara, el pack aventura no incloïa trobar-nos amb un escurçó en la primera reunió que ens va obligar a fer un ràpel d'emergència. L'endemà, un matí fred, ens va ajudar a convencer-nos a acabar la via ja que l'okupa de la paret no voldria venir a visitar-nos. Eviteu-la els dies de calor, si us plau!!

La via és molt interessant i se'ns va fer curta. El segon llarg va ser el més bestial de tots els que vam fer en aquesta "estatge".

Dificultat: V
Orientació: Nord
Via oberta per

Inici de via

1a tirada (IV  - IV+ - 25 metres - 8 parabolts): La via original puja per l'aresta però l'equipament és un xic ruï. A la paret hi ha picada una creu. Anem a l'esquerra i veiem una paret folrada de parabolts. La linia més evident és la primera per on pugem. Es la coneguda com a variant d'entrada. La dificultat va pujant a mesura que ens anem enfilant. Tram agradable. Pugem per una canal amb una mica de vegetació que ens demostra que és una via que es fa poc.

Arribant al primer llarg

2a tirada (V - 25 metres - 6 parabolts): La paret es posa dreta. Arribem a una fissura per on hem d'escalar fent bavaresa. Poder un friend hagués anat molt bé. La via és ben variada. Ara hem de pujar per una mena de canal que forma un diedre i una placa per on hem d'escalar. Recordeu, per nosaltres, el llarg més bonic d'aquest dies. Arribem a la reunió amb diferents anelles per rapelar, a escollir, però decidir baixar caminant.

Gendarme del Boque

Descens: En lloc de rapelar ens enfilem al cap de l'agulla (fàcil) però continuem encordats. Després hi ha un descens (23metres) que ens deixa en un collet on ens deslliguem. Baixem pel llom que tenim davant a la dreta. Baixem per un corriol fins l'aparcament. 5 minuts.

Accés: Sortim del poble de Chobes. Cartell indicatiu cap a la zona d'escalada. Als 800 metres agafem un trencall a la dreta. 1,3 km Aparcament a l'esquerra on deixem el vehicle.

Aproximació: Agafem la pista i tirem avall. A l'esquerra hi ha l'aguja Sin nombre. 3 min Deixem la pista i ens enfilem amunt. Als 100 metres trobem l'inici de la via. Coordenades UTM: 30T  x=628005  y=4594361

ALTRES VIES FETES:

Powered by Wikiloc

RECORDANT L'AMIC AMADEU RIBES, HEM ANAT A FER LA SEVA VIA

AMBIENT ALPÍ: LA CRESTA DE CUBIL

ESCALADA DIVERTIDA: SANTUARI DE CORBERA (BERGUEDÀ)