CLASSICA A MORATA: VIA BRUNO VERA

La via Bruno Vera és una de les grans clàssiques entre les clàssiques de la Gran Placa. El primer llarg no aporta gaire cosa a les altres vies que hem fet però el segon permet superar un sostre prou interessant pels que anem justets. Un cop complementat aquesta via vam rapelar fins la feixa i vam anar a fer la via Lucia que és més exigent.

Dificultat: V (un pas)
Descens: 2 minuts
Grau d'exposició: Baix
Material: 9 cintes i reunions
Roca: Calcària
Orientació: Oest
Via oberta per: Jesus Yarza i Javier Vera, al gener de 2017

1a tirada (4 - 4+ -4 - 35 metres - 9 parabolts): Pugem per una mena de canal sense gaire dificultat fins un indret on es posa més dret i cal anar amb més cura. Anem per l'esquerra de la canal central fins arribar a la reunió. Arribem a una feixa que a travessa la paret. Anem a la dreta uns 20 metres fins
localitzar el segon llarg.

2a tirada (IV - IV+ - V - IV+ - 30 metres - 7 parabolts): Sortim prop per un esperó, de fet per l'esquerra encara es puja més fàcil. La paret es poc tombada. Poc a poc es va posant dreta fins arribar a un sostre que impressiona. A l'esquerra hi ha un peu magistral que ens ajuda a superar-nos. A l'esquerra hi ha una sabina prodigiosa que en cas de necessitat ens permet fer A0 (té un cordino). Damunt hi ha una placa prou amena fins arribar a la reunió que es còmoda.

Descens: Fem un primer ràpel fins a la feixa. A l'inici de la via Lucia hi ha una anella grossa amb cadena pintada de color groc llampant on muntem un segon ràpel que és de 40 metres.

Aproximació: Com la resta de vies de la zona. Des del xiringuito ens dirigim cap al riu. Un cartell ens indica on està el sector de la Gran Placa. Arran de paret busquem la nostra placa i amunt (2 minuts)

ALTRES VIES FETES:

Sector de la GRAN PLACA: Via Clandestina

RECORDANT L'AMIC AMADEU RIBES, HEM ANAT A FER LA SEVA VIA

AMBIENT ALPÍ: LA CRESTA DE CUBIL

ESCALADA DIVERTIDA: SANTUARI DE CORBERA (BERGUEDÀ)