ESCALADA ESPORTIVA AL SECTOR DEL MIRADOR DEL MONTSEC

L'Albert Cortés em passa una ressenya d'un sector que està equipant. Hi ha multitud de vies d'escalades de dificultat, però em diu que ha obert un tram de vies "fàcils". El seu pare, el Mestre Manel Cortés  qui millor coneixia el Montsec i que recentment ens ha deixat, - sempre li deia que no equipava mai vies accessibles als escaladors mediocres com nosaltres.

El sector Mirador del Montsec es troba en les cingleres meridionals properes a la carena del Montsec de Rúbies, més exactament prop del Puig Ramader. És un racó idíl·lic, ideal pels dies de boira a Lleida. Aquí dalt hi deu de fer solet. Tranquil·litat total. No crec que us molesti l'acumulació d'escaladors. La roca és una meravella; té unes regletes horitzontals que enamoren. Escalada en molts moments d'adherència. Equipament molt amable. Tot pensat per fruir... però

Però cal caminar per arribar-hi.

Accés: A Vilanova de Meià agafem la carretera que ens duu a Llimiana (L-913). En el km 3,1 agafem un trencall que surt a l'esquerra.

0,5 km Trencall secundari a la dreta. Anem a l'esquerra.

2 km Trencall a l'esquerra al Santuari de Meià. Anem a la dreta.

6 km Bassa a la dreta del camí. Damunt hi ha una font. La pista de terra empitjora.

7 km Aparcament a la dreta on trobem un cartell que ens indica el Camí Ramader que seguim.

Agafem el sender amunt. El primer tram puja dret fins arribar a l'antic camí Ramader on puja fent ziga-zagues.
Als 30 min arribem al darrer revolt a l'esquerra del camí. Seguim el camí uns 50 metres i ens trobem amb u na fita destacada. Ara pugem al recte amunt seguint unes fites. Un cop arribem a la paret anem a la dreta fins trobar el nostre sector. (38 min)
Moltes línies tenen una plaqueta al començament amb el nom de la via. La darrera de les vies amb nom actualment és Senyor Postu (5a) (seria la 37 d'aquest llistat), que està a la dreta de les vies de dificultad. Un cop L'heu localitzat només cal anar 1 minut més a la dreta i trobar les línies de V accesibles pels humans.

Nosaltres vam fer 38 Muricec - 39 Bat - 40 El Mestre (en un altre llistat vam veure Kwarnit) - 43 Rat Penat - 44 Dafne. Pakini sembla més llarga que les seves laterals.

Per obtenir el track del camí de pujada (inici de la via Muricec):

1. Bon dia.
    Albert Cortés me emvió una actualizacion de las reseñas, en tabla de contenidos. No hay problema pues hay nombre al pie.
    El problema es que yo sólo suleo poublicar lo que visitó y ese lugar está a dos horas de viaje hasta el parking y 40 minutos de pateo. O sea consumiría unas 6 horas viajando. De momento no tegno claro que pueda ir y como habéis publicado el croquis pensaba que os interesaria colgar el más actual.