PERDUTS EN L’ILLA DE SARDENYA

Volíem anar a escalar a les parets granítiques de Sardenya però la veritat feia molta calor i vam decidir anar a la platja a banyar-nos. Consell de bon amic si algun dia aneu a Sardenya no aneu a escalar malgrat les parets i les agulles sinó que aneu a les caletes amb aigua neta que trobareu. Canvieu els peus de gat per les xancletes

Sardenya és la segona illa més gran de la mediterrània. És tan gran que aviat ens vam adonar que era millor només visitar bé sols el nord de l’Illa i deixar la part meridional per una altra vegada, si fa el cas.
Vam tenir tots els dies un cotxe de lloguer: un panda amb només 5000 quilòmetres. Quan el van deixar ja en tenia prop de 7000. Sense el vehicle hagués estat impossible fer la nostra proposta. El lloguer ens va sortir per uns 210 euros i tota la setmana.
CALENDARI:1 de juliol’09:
Arribem a l’aeroport d’Algero. Agafem el cotxe i anem a l’hotel Nibareddu que està a la costa d’Olbia (a l’altre extrem). Veure imatges en un dels videos del final. Ens banyem en una caleta que hi ha davant de l’illa de Tavolara (una meravella).
2 de juliol’09:Anem a visitar la ciutat catalana (encara que només sigui testimonial, els que parlen la nostra llengua em recorden als venedors dels mercats àrabs que parlen de tot per vendre). A la tarda anem a la gruta de Neptú. Ens banyem a la lido de l’Alguer: molta gent però està molt bé.
Vegeu les imatges de la ciutat d’Alguer i de la gruta de Neptú:

3 de juliol’09:
Ascendim a la punta Marmora (1832 m.) vèrtex més elevat de l’illa. Vam dinar a Fonni, el poble més alt i menys turístic de Sardenya. El dinar molt bo, cassola, i algunes façanes dels carrers pintades molt originals. Ens banyem en una caleta propera a Orosei. Veure pàgina dedicada a l’ascensió a la punta Marmora.
4 de juliol’09:
Vam visitar la costa Esmeralda que s’estén pel nord-est de l’illa. Està formada per una munió de cales, penínsules, illes que li donen un encant especial (potser falta penya-segats, però...). És la zona dels ricatxos d’Itàlia.
Primer va anar a la península de Aranci (sense interès). Després a Porto Rotondo (lo més in de lo in), després a Porto Cervo on escarmentats només vam voler anar a veure el port ple d’iots. A Palau vam engrescar-nos per anar a l’illa Maddalena i després van pujar fins a Santa Teresa de Gallura on vam veure els vaixells que creuen l’estret de Bonifaci entre Corsega. Quasi ens animem a anar però era massa car (40 euros d’anar i tornar i no veure res)
Aquí hi ha algunes fotos de la zona:
5 de juliol’09:
Vam emprendre l’altra aventura caminadora i vam anar a les gorges de Gorroppu que diuen que són les més profundes d’Europa. Veure pàgina explicativa. Vam dinar al refugi de Gorroppu. El millor lloc de tots els que vam estar i amb molt. Tracte boníssim. Menjar cassola i molt autèntic.
A la tarda com havíem tingut molta calor vam baixar a la cala Gonone i ens vam embarcar cap a la cala Luna. Una platja 10.
Aquí hi ha algunes fotos de la zona:
6 de juliol’09:
Com era el darrer dia vam anar a la capital d’Olbia (en grec felicitat) a comprar a un gran centre comercial (exigències del guió). A la tarda ens vam dividir en dos grups: uns van anar una caleta de la platja de Tavolara i jo vaig anar a Arzachena a veure restes prehistòriques nuraghes: el temple de Malchittu, la tomba del gegant Mora i el poblat Albucciu.
Aquí podeu veure algunes de les fotos:
7 de juliol’09:
I tornar cap a casa amb alguna recança.
Veure fotos de l’hotel: Veure fotos de l’aeroport: