LA MIRANDA DEL PAS DEL PRÍNCEP ENS ESCUP

La Miranda del Pas del Príncep ens escup de la paret. El cel es trenca i cau damunt nostre ... tot és aigua i no ens queda més remei que recular des de la quarta tirada. Algú trobarà els nostres mallons. No seria gaire problema si no fos perquè és la tercera vegada que estic a peu de paret i per diferents problemes hem d'anar avall. Esperem que a la quarta puguem fruir d'aquesta via que ens va semblar molt interessant.

Primera tirada: (III - IV- 45 metres 6 parabolts).

Sortim tot seguint els parabolts pintats de blau (III) amunt cap a una balma. Una mica abans de la cova fem un flanqueig (IV-)(posar cinta llarga). Fem la reunió en la balma.
Segona tirada: (IV- II - 20 metres - 3 parabolts). Sortim de la balma per la dreta, pas aeri (IV-) i ens creuem amb la via Makita Plateà i tirem amunt amb tendència a la dreta..
Tercera tirada: (IV+ - 30 metres - 6 parabolts) Davant tenim un mur vertical (IV+) molt ben protegit que ens duu a un llavi que sortegem per l'esquerra i ens encarem cap al gran sostre característic de la paret. Un altre pas de IV+ ens barra el pas a la reunió que està a l'esquerra del sostre. Alerta per aquí passen cabres, com delaten les cagadetes que vam trobar i a més quan rapelàvem vam veure passar-ni una.
Quarta tirada: (IV+ - III - 45 metres - 5 parabolts) Sortim del sostre per l'esquerra i tirem amunt. Pas aeri (IV+) i anem amunt. Aquí va començar a caure galledes d'aigua del cel. Vam arribar a la reunió de dalt i vam decidir baixar rapelant ... Dues hores d'aigua i rapelant...
El que em sap més greu és que haurem de tornar-hi i fer el camí d'aproximació.

Accès:
Travessem el poble de Bruc i a l'extrem de dalt, a la dreta trobem l'escola i prenem un carrer a la dreta (cartell al refugi Vicenç Barbé) i baixem a una riera. Als 200 metres prenem un revolt molt marcat a l'esquerra. En arribar a una urbanització agafem una bifurcació a l'esquerra - camí de terra - que poc després passa a ser una estona asfalt -.
Nova bifurcació. Anem a l'esquerra - cartell al refugi.
1,5 km. Nou cartell cap al refugi. No hi ha un aparcament pròpiament dit però els cotxes van deixant-se a la vora del camí i entre els arbres. Prenem un camí que surt a la dreta.
Prenem un camí carreter cap a la muntanya.
1 min. Deixem el camí principal i prenem un sender a la dreta. Marques blaves.
12 min. Travessem un barranc.
17 min. Coll de Xincarró. Al fons veiem Coll de Port - pas natural de la muntanya - i a l'esquerra el nostre objectiu: la Miranda del Pas del Príncep amb els seus sostres característics.També atalaiem la cova de l'Arcada.
22 min. Nova barrancada que seguim amunt (esquerra) per la llera pedregosa. A uns 600  metres prenem un sender a la dreta (fita). Comença la pujada. Aviat deixem a la dreta un trencall a una font. El camí traça ziga-zagues. Ara anem seguint marques vermelles que tapen unes de grogues.
37 min. Passem a tocar de la cova de l'Arcada. Anem cap a l'esquerra travessant el barranc. Hi ha un corriol amb una fita que surt recte amunt però no seguim.
43 min. Trencall a l'esquerra cap al refugi Vicenç Barbé. Anem a la dreta.
50 min. Trobem un gros bloc de pedra, caigut sobre el camí, formant una mena de balma. Deixem el camí a Coll de Port i prenem un corriol a l'extrem esquerre de la pedra. Tram perdedor. Cal seguir unes esborrades marques blaves, algunes fites i el traç humà en la vegetació arbustiva. Tendència amunt a cercar la paret.
58 min. Arribem al peu de la via Makita Plateà. L'inici de la nostra via està uns 12 metres a l'esquerra. Haurem de grimpar una llesca de roca i fer un flanqueig que ens dura a la via amb parabolts blaus.

1. que no reseu a Sant Pere ans de sortir de casa...
    ànims que per dissabte pinta molt bo!!!

1. Ens toca una de cal i una d'aigua. Dissabte ens toca conglomerat...