LA TORNA AL MIRADOR DE SANT JOAN I LA NINA A LA MIRANDA DE SANT PERE

Tot és digne en aquesta vida i avui no tinc ganes de tibar, prefereixo acompanyar al Miquel Urbano que està sortint d'una lesió. Crec que el millor que podem fer és anar a provar les vies de Guillem Arias que com a ell li agrada dir fa un Pla de Jubilació.

La veritat es que m'agradaria poder continuar escalant aquestes dues vies que avui hem fet quan tingui 80 anys.
Primer hem anat a fer la Torna a la Miranda de Sant Joan.

Al peu de la via trobem dos parabolts grocs que ens indiquem que són obra de la paciència d'en Guillem Arias i la seva colla.
1r tirada: (II – III – 25 metres – 5 parabolts) No hi ha cap problema d'orientació tot seguint els nombrosos parabolts. Si aneu segurs no cal posar-los tots o bé posar bagues llargues per evitar el fregament.
2n tirada: (IV­ - III – 19 metres - 4 parabolts) Superem un pas de IV en una placa rogenca perfectament protegit. Continuem pujant.
Nosaltres vam fer els dos llargs amb una sola tirada.
3ra tirada (II – III – 18 metres – 4 parabolts) Travessem un petit jardinet.
4 ta tirada (IV- – 32 metres – 7 parabolts). Ens encarem a un ressalt final que superem per la dreta. Hi ha un parabolt que si pugem per la dreta és III+ i per l'esquerra IV, com diu en Guillem Arias podem triar la dificultat amb un menú a la carta.
Vam fer les dues tirades d'una tacada.
Sortim al cap de la Miranda de Sant Joan (1072 metres) Davant tenim les Magdalenes i el Gorro Frigi i la singular silueta del Cavall Bernat.
Descens: Anem caminant cap a l'est per anar a buscar el camí amb marques blaves que seguíem que va a Collbató (5 min.).
VIA DE LA NINA A LA MIRANDA DE SANT PERE:
El tornem a seguir avall.
Abans del portell entre la Miranda de Santa Caterina i de Sant Joan prenem a l'esquerra un senderó desdibuixat. Anem avall a buscar el cap de la Miranda de Sant Pere (10 min). Baixem pel vessant est, seguint un corriol que passa pel costat de la via de la Piula i de la Gateta també vies obertes pel Guillem, que és molt prolifer, que ha dedicat les vies a les tres gates que tenia.
Continuem baixant i la vegetació es va complicant (esbarzes!!) fins arribar al peu de via (uns 15 minuts) on trobem els característics parabolts grocs.
1ra tirada: (III – 25 metres, 4 assegurances). Pugem per una clapa tombada.
2na tirada: (II – 20 – 3 assegurances). Girem a l'esquerra en un planer flanqueig.
Vam fer les dues tirades en una. Posar cintes llargues per evitar el fregament i si aneu segurs tampoc cal xapar-los tots.
3ra tirada: (IV- - III – 30 metres, 7 assegurances). Davant tenim una marcada canal, molt estètica per on puja la via, tot flanquejant a l'esquerra.
4ta tirada: (IV- - III – 30 metres, 7 assegurances). Continuem per la canal, hi ha algun indret que és prou aeri, si no fos pels parabolts ens agafaria una mica de yuyu. En arribar a una arbre cal sortir per l'esquerra de la paret (IV-) però aviat acaba la via que surt a la Miranda de Sant Pere. A la part de dalt hi ha alguna pedra suelta.
Vam fer les dues tirades en una. Encara que portàvem una corda de 60 i sembla que el Miquel es va haver de moure una mica per acabar d'arribar jo a la reunió.

Des de la Miranda de Sant Pere – si no teniu ganes de fer una altra via – anem a buscar el camí a Collbató, de les marques blaves, fins prop de la portella entre la miranda de Santa Caterina i la de Sant Joan. Passem per davant de Sant Joan i tornem al Pla de les Taràntules (funicular) encara que nosaltres baixem caminant.
De l'estació de funicular prenem el camí encimentat a Sant Joan (12 min.). Seguim el camí cap a Sant Joan Vell i en revolt marcat de la pista prenem a l'esquerra el camí a Collbató (14 min.) que inicialment baixa, marques de color blau, però acaba pujant a un portell que hi ha entre la Miranda de Santa Caterina i la de Sant Joan (18 min.). Per l'esquerra, sense creuar el portell baixa el senderó cap a la Miranda de Sant Pere. Passat el pas, trobem la Bassa dels Corbs que és un toll minúscul. A tocar surt una via amb parabolts vermells. Nosaltres anem uns cinc metres més enllà hi ja trobem la reunió de la via de la Trona (20 min.).

FITXA TÈCNICA: TORNA DE MIRANDA DE SANT JOAN
Dificultat: III+
Grau d'exposició: Molt baix.
Material: 7 cintes exprés i reunions. Encara que nosaltres vam enllaçar les reunions i caldria portar 11 cintes. Cal que siguin llargues o no posar-les totes
Roca: Conglomerada. Bona en general.
Via equipada per Guillem Arias.

FITXA TÈCNICA: LA NINA DE MIRANDA DE SANT PERE
Dificultat: III+ (pas de IV-)
Temps d'aproximació: 30 minuts (des del funicular).
Temps de descens: 18 minuts (al funicular).
Grau d'exposició: Molt baix.
Material: 7 cintes exprés i reunions. Encara que nosaltres vam enllaçar les reunions i caldria portar 14 cintes. Cal que siguin llargues o no posar-les totes
Roca: Conglomerada. Bona en general, però en la canal cal anar en compte.
Orientació: Oest.
Via equipada per Guillem Arias.