NOVA VIA MONT-ROIG: MILU AL CASTELL

A l'extrem més a l'est de la serra de Mont-roig hi ha la via Tintín al Mont-roig. En Ramon Pach la vam intentar i a la darrera tirada ens vam haver de retirar per una tempesta. Vam decidir baixar per la cresta del Castell. I ens vam semblar que era millor pujar per aquesta cresta que no pas l'inici original de la Tintín. I així va ser com ens vam enmerdar en equipar la MILÚ AL CASTELL que està pensada per poder encadenar-se amb la Tintín i sortir per dalt.

No és una supervia però si que està bé per passar l'estona amb els companys/es a l'ombra a l'estiu.
Via equipada. Si us voleu motivar podeu veure un video que va sortir a TVLleida. Noves ressenyes i millors de la via fetes tardor 2014.
1ra tirada (IV-III+-II - 20 m. - 1 parabolt): Ens situem en la part baixa de la primera "muralla" que hem d'escalar per assolir el Castell. El primer tram és dret, veiem dalt el parabolt, la roca sembla de poc fiar (IV) més amunt perd verticalitat i acabem caminant. Reunió equipada.
2n tirada (IV+ - IV - III+ - 30 m. - 4 parabolts): Anem un metre a l'esquerra a buscar una canal. El primer pas és molt fi (IV+, encara que amb reguts de V-), a mesura que anem pujant la dificultat va baixant (IV). Finalment anem a la dreta (III+). Anem caminant uns 40 metres per anar a buscar el punt feble de la segona muralla. Ens situem en el vessant nord. Podem abandonar la conquesta del Castell per la dreta, seguint un corriol.
3ra tirada (IV - III - IV+ - 45 metres - 5 parabolts): Pugem per una placa amb una roca calcària de la que dóna gust pujar-hi. Dalt tendim a anar a la dreta (III) fins sortir a la part alta de la muralla. Ens encarem cap a un petit arbre i pugem cap a una sabina que superem per sota. Ara ens queda el darrer ressalt que superem fent un flanqueig i anant a buscar uns escletxa. Tram molt visual. Fem la reunió sobre un arbre cimal.
Continuem caminant per la cresta (II). Cal costar que al costat del cim del Castell hi ha la Torre. Per anar-hi cal fent un salt de gegant (V). Recentment ha estat protegit amb un parabolt a cada costat. Pas impressionant que dóna un toc diferent a la via.
Decens:
nosaltres baixem cap al costat contrari on trobem un primer ràpel de 5 metres que ens deixa al collet que hi ha entre el Castell i la via de la Tintin al Montroig que puja per un tombat pas de V-. Un dia d'aquests farem la integral Milú - Tintín al Mont-roig però avui toca seguir la feixa cap a l'esquerra fins trobar un pont de roca amb una baga, el segon que trobem, per on muntem un segon ràpel de 20 metres.
Ara és millor tirar a l'esquerra planejant fins trobar el corriol de la Tintín que ens deixa en el camí-autopista de la cova del Tabac que seguim a l'esquerra. En 35 min. tornem a estar en el cotxe.
En la carretera C-13 de Camarassa a Tremp passem la presa de Camarasa i després del segon túnel aparquem (km 47).
Travessem  el túnel i la presa. A l'altre extrem trobem, a la dreta, el sender que puja a la cova del Tabac (cartell).
31 min. Passem a tocar d'una bassa de pedra que deixem a l'esquerra.
37 min. Abandonem el sender després de passar una alzina que cobreix el camí. Ho fent en una petita tartera on hi ha fites que ens duen fins un antic marge de pedra que ens indica que antigament aquest terreny estava conreat, tot anant a la dreta fins arribar a la paret on trobem una fita. És el punt més altde la muralla (45 min.).
Dificultat: IV+

Desnivell:  95 metres.
Temps de descens: 35 min. des del darrera ràpel.
Grau d'exposició: Baixa

Via equipada amb parabolts.
Material: 5 cintes i reunions.
eunions
Roca: Calcària. Bona, però hi ha algun lloc que dóna la sensació de ser de poc fiar.
Orientació: Est i el darrer llarg nord. A l'estiu es pot escalar a la tarda, però no fer la continuació de la Tíntin, per falta d'hores de llum i a l'hivern al matí.

Via oberta per Ramon Pach i Joan Ramon Segura, el 26 d'abril de 2014. La van obrir des de baix amb claus que van traure quan van posar els parabolts.

La graduació s'ha fet partint de les opinions de Juan Linares "Pinto" i Merto Montanyés que vam tenir que subornar a base de cerveses.