LLUM I LLIBERTAT: AGULLA DE L'AVENC

En l'entrada anterior us hem explicat l'ascensió a l'agulla Ajaguda. Com la nostra exploració va acabar molt abans del que pensàvem, ens vam dirigir a l'agulla del costat, l'agulla de l'Avenc. No tenia altra informació que la que hi ha al llibre d'en Josep Barberà Montserrat, Pam a pam i crec que la informació no és del tot correcta. Va ser doncs una escalada d'aventura i descoberta.
Veure informació referent a l'agulla del costat, l'agulla Ajaguda.
Ens situem al peu de l'agulla. Davant tenim el mur però observem que 20 metres més amunt hi ha una feixa que tira a l'esquerra que serà la nostra fita.
1a tirada (III + - V - III - 23 metres - 3 parabolts): Pugem un petit muret que ens duu fins a un tram més dret, a la vora d'una petita blama. La pugem per l'esquerra. Trobem un buril vell i tres parabolts que ens indiquen per on hem de pujar (V). Un cop passat aquest tram la paret es torna a planar i pugem fàcilment fins un arbre on muntem la reunió que esdevé força incòmoda. Els parabolts tirem per la dreta i després pugen per un tram extraplomat, serà per on baixarem rapelat i no es el nostre nivell. També hi ha un parabolt que ens indica una via que pujaria per la canal de damunt nostre, però no volem problemes i anem per la feixa de l'esquerra.
2a tirada (III - 17 bmetres - arbres): Agafem la deixa tombada que ens exigeix escalar doncs només ens podem assegurar d'uns arbusts que creixen en la feixa.
En el coll entre l'agulla del Jardí i la de l'Avenc hi ha l'entrada de l'Avenc Barberà. Muntem reunió en una savina que hi ha al costat.
3a tirada (II - 15 metres): Seguim la carena fins a arribar al cim de l'agulla de l'Avenc on trobem el ràpel de baixada.
Descens: Rapel de 35 metres que ens deixa al peu de la via.

Valoració: Només recomanable per escaladors amb poca feina i afany d'exploració.
Dificultat: V
Temps d’aproximació: 50 minuts.
Temps de descens: 2 h 45 min. doncs vam baixar per la canal del Joc de l'Oca.
Grau d’exposició: Entre baix i mig..
Via semisequipada.
Material:3 cintes exprés i cordinos llargs per llaçar els arbres que trobem.
Roca: Conglomerat. Hi ha algún tram de no gaire qualitat.