JUGANT AMB LA GATERA DEL GUILLEM ARIAS A LA MIRANDA DE SANT PERE

En Guillem Arias va dedicar una trilogia de vies d’escalada fàcils a la Miranda de Sant Pere. Va posar el nom de les seves gates: Gateta, la Piula i la Nina, a les vies. Una puja per l’oest, l’altra pel sud i l’altra pel vessant est.
Ja sabeu com equipa en Guillem Arias. Ja sé que els seus criteris són diferents i polèmics. M’agrada la confrontació. Jo sols diré que hi ha vies i paret per a tots.
Fa un temps vaig fer la Mina. Avui volia fer la Gateta i la Piula però hem començat tard, l’aparcament del Monestir estava a petar i no es podia ni entrar i hem estat esperant. Quan ja marxava cridant, van i m’han donat entrada. Se’ns ha fet tard i només hem escalat la Gateta.
1a tirada (IV – III – 25 metres – 7 parabolts): Localitzem la primera xapa groga de les Guillem Arias. Damunt tenim la resta. No hi ha problema d’orientació, només cal seguir les xapes.
Les tres primeres les trobo una mica dretes i cal escalar amb coneixement. Després la paret tomba i el grau va disminuint fins al punt que anem caminant a quatre grapes. Muntem la reunió abans d’uns forats.
2a tirada (IV – III – 25 metres – 5 parabolts): Voregem per l’esquerra els forats. La paret es torna a posar dreta però hi ha còdols molts agraïts. Són tres xapes dretes. Un cop hem superat les tres primeres xapes la paret es torna a tombar i a caminar a quatre grapes.
Quan arribem al cim de la Miranda de Sant Pere tenim la sensació que la via s’ha fet curta. No tenim temps de fer la Piula. Haurem de tornar un altre dia. No em sap greu. La via curta però amb bon reguts de boca per escalar tipus escola d’aprenentatge.
Descens: Sortim al cim de Miranda de Sant Pere i anem a la dreta i seguim el camí d’anada (47 min)
Accés: Monestir de Montserrat.
Aproximació: Agafem la pista que puja a l’ermita de Sant Joan.
16 min Ermita de Sant Miquel.
22 min Bassa de Sant Miquel. Al costat de la bassa surt un sender que constitueix una drecera costeruda.
29 min. Sortim a la pista principal que seguim per la dreta.
37 min. Arribem a un petit coll. Davant ja veiem la estació superior del funicular de Sant Joan.
40 min. Estació del funicular de Sant Joan. Agafem un camí carreter que surt per darrera.
50 min. Ermita nova de Sant Joan. Continuem per la pista.
51 min Revolt del camí. Per l’esquerra surt un sender. Agafem un corriol poc evident que s’inicia per l’esquerra. Marques blaves que baixen entre boixos a l’esquerra. Anem pel camí de Collbató. Marques blaves.
54 min. Les marques blaves giren a la dreta de forma sobtada. No les seguim sinó que continuem la direcció que dúiem.
1 h  Sortim de la boscúria i estem en una clariana. A la dreta hi ha el cimal de la Miranda de Sant Pere. No baixem arran de la paret sinó per una canal. Quan portem uns 40 metres baixant ens decantem vers la paret i veiem una clarina. Davant tenim els parabolts grocs. Si damunt tenim una cicatriu que travessa la muntanya vol dir que hem baixat massa. (1 h 03 min.).
Coordenades UTM inici de la via: 31T  x=402096  y=4604327
Dificultat: IV
Temps d'aproximació: 1 hora 03 minuts.
Descens: 47 minuts.
Material: 7 cintes exprés i reunions.
Roca: Conglomerada que qualitat montserratina.
Orientació: Est.
Via oberta per: Guillem Arias (desconeixem més dades).