DESCOBRIR EL SERRAT del MUNTANER: ALBERTO GONZALEZ - PIZARRO

No coneixia el racó del Clot de la Mònica, un topant prou interessant amb vies fàcils per passar un dia ben bonic escalant. Toca el sol i sembla protegit dels vents, ideal per l'hivern. Tot un plaer pels sentits. He trobat algunes cordades amb les que compartíem l'entorn, encara que hem estat molt tranquils.
No serà les millors escalades de la vostra vida però per passar l'estona està molt bé.
Cal diferenciar bé les dues vies: Alberto Gonzàlez puja per la dreta del coster mentre que la Pizarro va arran de l'esquerra. La primera està equipada amb parabolts i està totalment equipada mentre que la Pizarro està muntada amb espits i cal portar algun trastet per pujar amb seguretat malgrat el seu modest grau. La veritat és que la diferència de grau no es gaire. La primera la marquen de IV i la segona de IV+. Personalment no hi vaig trobar tanta diferència encara que potser si que té algun pas més exigent la Pizarro.
La diferència és la psicològica entre l'equipada i la semiequipada però no tan en la dificultat. Les reunions estan equipades amb una cadena per rapelar i coincideixen en les dues vies. Recomanem pujar primer per l'Alberto Gonzàlez per localitzar els punts de la Pizarro. Quan rapeleu la primera via podeu anar buscant els espits.
DESCRIPCIÓ DE LA VIA ALBERTO GONZÀLEZ
1a tirada (IV - 45 metres - 6 parabolts): Trobem un primer ressalt que superem per la dreta. Anem tirant amunt seguint les assegurances amb una certa tendència a la dreta. Pugem inicialment envoltats per algun arbust. Anem grimpant entre petits relleus. Hi ha algun moment que anem a 4 grapes.
2a tirada (IV - 35 metres - 4 parabolts): La tirada està formada per dos ressalts que ens exigeix posar-hi cura. En el primer hem d'anar a la dreta quan és més fàcil pujar per l'esquerra (Pizarro) però hi ha presa molt agraïda. En el segon hi ha menys preses però no patiu ja que tenim dos parabolts molt propers. Superat aquest pas la paret tomba i no vam trobar cap parabolt quitamiedo.
DESCRIPCIÓ DE LA VIA  PIZARRO
1a tirada (IV+ - 45 metres - 4 espits): Trobem un primer ressalt que superem per l'esquerra fent una bona tibada de cames (segurament el IV+ de la via) ja que els altres dos ressalts que hem de superar són més portadors i es pot considerar perfectament IV. HI ha alguna fissura per reforçar la seguretat amb friends.
2a tirada (IV - 35 metres - 1 espit i 1 savina): Potser la tirada és més fàcil que l'Alberto Gonzàlez (però menys equipat). Passem per la vora d'una savina que llavem. Uns metres més amunt trobem un ressalt on damunt hi ha un espit que protegeix el pas. Un cop superat ja és qüestió de caminar a 4 grapes.
Rapelem per la via i refem el camí d'anada (21 min)
Anem a la urbanització del Bruc (Residencial Bruc) i en l'extrem trobarem cartells que ens indiquem el restaurant la Vinya Nova on aparquem.
Agafem la pista a Collbató.
7 min. Deixem la pista principal i prenem un ramal que surt a l'esquerra.
Aviat deixem el camí carreter i agafem un sender que tira recte. Fita.
20 min Deixem a la dreta  el trencall que puja al Pla dels Ocells per l'Artiga Alta i agafem una bifurcació a l'esquerra menys fressada.
.25 min Ens situem al peu de la paret. Coordenades: 31T  x=401377  y=4604003. Davant tenim una paret tombada.  A l'esquerra hi ha un mur dret. Uns metres més amunt, en un ressalt trobem un parabolt a la dreta (via Alberto Gonzàlez) i un espit a l'esquerra de la via Pizarro.
FITXA TÈCNICA VIA ALBERTO GONZÀLEZ
Dificultat: IV
Descens: Nosaltres vam rapelar la via per poder fer la via del costat però es pot sortir per dalt i anar a buscar el camí de l'Artiga. Cal afegir una hora. 21 minuts.
Grau d'exposició: Baixa
Material: 6 cintes exprés i reunions.
Roca: Conglomerada prou bona.
Orientació: Sud-est.
Via oberta per: Desconeixem dades.

FITXA TÈCNICA VIA PIZARRO
Dificultat: IV+ (un pas) la resta IV
Grau d'exposició: Baixa
Material: 6 cintes exprés, friends (recomanables), cordino saviner i reunions.
Via semiequipada
Roca: Conglomerada prou bona.
Orientació: Sud-est.
Via oberta per: Desconeixem dades.
Per obtenir el track de RocJumper: