CRESTA DE L'ABELLEROL

Fa 10 anys vaig fer una entrada al blog a la Cresta de l'Abellerol. Ara en tornar-hi veig que la informació que hi vaig posar és massa justa i crec adient ampliar-la i millorar-la. És una via d'iniciació que no exigeix més que afany per escalar i després del confinament, una altra cosa no, però escalar.
Ens situem en l'inici de la cresta i veiem que està formada per grans blocs descontinuos, però la roca curiosament és molt ferma i adherent. Un plaer per l'escalada.
1a tirada (II - IV- - 15 metres - net):  Anem pujant per una mena d'esgraons fins trobar-nos amb un bloc en mig de la cresta. Cal superar-lo per la dreta. Dalt és pla i ens cal tumbar-nos per pujar-hi (IV-). Arribem a un arbre on trobem un cordino vell i muntem la reunió.
2a tirada (IV - II - 15 metres - pont de roca - clau). Ens encarem cap a un tram més vertical. En començar a adreçar-se trobem un clau que protegeix el pas. És un mur dret però amb moltes preses agraïdes. Després anem caminant per la cresta fins trobar un altre arbre.
3a tirada (II - III - 20 metres - tres ponts de roca): Anem caminant per la cresta i en el tram final trobem un petit mur (III) on hi ha tres ponts de roca un a tocar de l'altre.
En el 4 pont de roca aprofitem per muntar la reunió. Jo vaig reforçar la reunió amb un friend excedint-me en la prudència.
Des de dalt de la Cresta cal baixar uns 5 metres que es descens sense problemes.
Anem pel vessant est, dreta mentre pugem, baixant per un corriol.
Passem per sota de la via i seguim el senderó de pujada (10 min)
En el km 10,5 de la carretera de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa trobem a l'esquerra un aparcament amb un talús vertical davant nostre que ens impedeix anar recte a la cresta que està amagada pels pins.
Anem a l'extrem de l'esquerra de l'esplanada i remuntem per un corriol Aviat el deixem i anem cap a un bosc de repoblació forestal i anem pujant alguns marges fins situar-nos al peu de la cresta (5 min.).
Valoració: Ideal per la iniciació a anar per crestes.
Dificultat: IV
Temps d’aproximació: 5 minuts.
Temps de descens: 10 minuts.
Grau d’exposició: Mig - baix
Via semiequipada.
Material: 3 cintes exprés i reunions. En un croquis de Jordi Marmolejo indica molts més ponts de roca però no els vam saber trobar. Opcionalment pots agafar els friends, però no són imprescindibles.
Roca: Calcària de qualitat.