L'ENVEJA ÉS MOLT DOLENTA: GAS-0IL ET DECIBELS

Ahir vam fer la via Ni sueur ni peur que ha estat una passada. Hem decidit quedar-nos i fer avui la via paral·lela de Gas-oil encara que més exigent, però també molt ben equipada i resulta un plaer. Així que cap a la segona experiència a la Fullateda.
1a tirada (V - IV- - 45 metres - 6 parabolts): Al peu de la via ens trobem el nom escrit en petit a la dreta. Hem de pujar un parell de metres prou verticals (V) i després un cop sortit del mur cal anar a la dreta i no tirar recte i anar a buscar la via Ni sueur ni peur. Anem per trams herbosos i tombats (IV-).
2a tirada (IV - 50 metres - 6 parabolts): Anem pujant per unes plaques sense gaire dificultat, potser la darrera exigeix una mica més de força per superar-la (IV+). Muntem la reunió al costat d'un diedre vertical.
3a tirada (V+ , III , IV - 52 metres - 8 parabolts): Ens trobem amb un diedre que ens barra el pas i que hem de pujar amb l'ajut de 4 parabolts situats a tocar que podem pujar fent A0. Un cop superat aquest pas la paret es tomba (III) i anem pujant per ressalts (IV).
4a tirada (III - 40 metres - 5 parabolts): Anem pujant per plaques tombades. Enllacem amb la via Ni sueur ni peur que ve flanquejant per la dreta.
5a tirada (III+ - 45 metres - 7 parabolts): Sortim per la dreta i anem pujant per unes plaques tumbades. Al final anem trobant algun tram més dret. Fem la reunió darrera d'un blog on acaba la roca ja que damunt tenim una tartera.
Ara ens toca anar caminant uns 8 minuts per una tartera seguint uns punts fúcsia.
6a tirada (IV - IV+ - 50 metres - 9 parabolts): Pugem per la dreta d'un pi un tram dret però aviat tomba. Anem escalant esglaons que en algun moment et posa més dret. Abans d'arribar a la reunió ens trobem amb un muret més dret. La reunió, és una mica justa però sortirem caminant uns 5 metres per la dreta per muntar la reunió 7 bis.
8a tirada (V+ (6a) Ae -  50 metres - 14 assegurances): Llarg clau de la via. Ens encarem recte amunt per un marcat diedre d'uns 10 metres que tira endarrere.
La veritat és que nosaltres vam preferir sortir per la darrera tirada de la Ni sueur ni puer que havíem fer el dia anterior i que és una bona opció de sortida cobarde.
Alerta!!! Durant tota l'escalada ens va acompanyar la Nula, una gossa border collie que cercava els millors passos per passar. Va ser genial veure com vorejava les dificultats.
Descens: Hi ha diferents opcions. Està marcat amb uns punts fúcsies que marquen un sender que ens duu a unes cordes (de 30 a 35 minuts). També està marcat un sender que surt pla amb marques grogues i vermelles que van a buscar un GR que arriba a Porta sense cap mena de problema.
Accés: Agafem la carretera D-20 a Ax les Termes i abans dels km. 16 trobem aparcaments petits però nosaltres vam preferir anar a l'aparcament que hi ha a l'entrada del poble de Porta.
Aproximació: Des de l'aparcament de Porta seguir la carretera 8 min. Entre les senyals de perill indefinit (Point etroit) i una de limitació de velocitat de 70. Surt a l'esquerra un sender poc evident però marcat amb fites.
11 min Passem la línia de parabolts de Ni sueur ni peur i tirem uns 10 metres més a la dreta i trobem el nom de la via en petit i el mur on comença la via.
Dificultat: V+ (6a), Ae
Descens: 30 min.
Grau d'exposició: Baix. Via equipada per no patir..
Material: 14 cintes exprés i reunió.
Via equipada. Reunions equipades per rapelar.
Roca: Granit, molt agraït.