Passa al contingut principal

ESPORTIVA A ESCALES: SECTOR DE LA VIA FERRATA

Després de tants dies de confinament municipals i comarcals aconsegueixo un salvoconducte (ara no entraré en detalls, marujos) i puc anar a escalar a Escales.

Volíem fer via clàssica i ens posem al sector de la via Ferrata. Quin error dir-li una ferrata a un camí equipat... si us plau... no porteu a la gent a confusió. NO hi ha res de ferro, una corda mig trencadota per pujar a les vies i prou.

Ens costa situar-nos quan arribem a les vies i primer anem superperduts però finalment arribem a comprendre on estem. Cal tenir present el punt on arribeu a la mal anomenada via ferrata per localitzar-nos en aquest croquis.Vam començar a la 17 Carpanta IV+ - 25 metres - 7 xapes, que voleu que us digui la més exigent de les que vam fer, 16:  El botones Sacarino IV+ - 35 metres - 9 xapes, com encara no teníem clar on estàvem  no vam fer el llarg de dalt, ens el vam estar mirant però era prou lleig, 15 Anacleto, agente secreto: IV - 20 metres - 7 xapes, és molt curiós els primers metres de la via amb uns bultets encisadors fins trobar en una tram més dret on hem de fer una mica adherència com en la majoria de tirades.14: ¿? IV+ 20 metres - 7 xapes. 13: Osobuco: IV+ - 20 metres - 7 xapes 12: Dixi: IV+ (molt justet) - 35 metres - 6 xapes, també continua cap a dalt però tampoc ens va agradar - ho sento - ens va costar trobar la reunió que està una mica dissimulada.

Com arribar-hi? A Sopeira agafem la segona entrada de la carretera i baixem cap al poble. Trobem un baixador a l'esquerra que agafem. Creuem el pont sobre el riu i anem a la dreta, cap a la central. Abans d'arribar-hi ens avorem.

Aproximació: Prenem un camí molt marcat que s'enfila recte amunt.

10 min Primer tram de corda. Un cop l'hem superat estem una mica desorientats ja que no veiem per on continua el camí que fa tres carreranys. Nosaltres recte amunt però hi ha una fita a la dreta que indica una marrada que fa la pujada més suau. Veiem un altre tram de corda i aviat arribem al peu del mur. Ens costarà localitzar-nos perquè està ple de parabolts. Estem en una autèntica via d'escalada. Mireu el gràfic i veureu que estem a la via 12. (22 min.).

El millor és l'ambient del lloc. A primera hora feia vent però ha parat i com està encarada al sud el sol ens ha tocat i havíem anàvem en màniga curta. I pensar que a primera hora pensàvem que no podríem escalar pel fred i el vent!!! Les plaques són prou interessants i ideals per agafar de nou forces.

ESCALADA ESPORTIVA AL SECTOR DEL MIRADOR DEL MONTSEC

L'Albert Cortés em passa una ressenya d'un sector que està equipant. Hi ha multitud de vies d'escalades de dificultat, però em diu que ha obert un tram de vies "fàcils". El seu pare, el  Mestre Manel Cortés -   qui millor coneixia el Montsec i que recentment ens ha deixat, - sempre li deia que no equipava mai vies accessibles als escaladors mediocres com nosaltres. El sector  Mirador del Montsec  es troba en les cingleres meridionals properes a la carena del Montsec de Rúbies, més exactament prop del Puig Ramader . És un racó idíl·lic, ideal pels dies de boira a Lleida. Aquí dalt hi deu de fer solet. Tranquil·litat total. No crec que us molesti l'acumulació d'escaladors. La roca és una meravella; té unes regletes horitzontals que enamoren. Escalada en molts moments d'adherència. Equipament molt amable. Tot pensat per fruir... però Però cal caminar per arribar-hi. Accés : A Vilanova de Meià agafem la carretera que ens duu a Llimiana (L-913). En el km

PLAER ENTRE FAIGs: ESPERÓ DELS LLOPS

Fer l'Esperó dels Llops al Puigsacalm és una excursió que culmina amb una brillant escalada, o una brillant escalada que culmina en una excursió... Com la roca no es gaire bona, els aperturistes van decidir reforçar-ho amb força parabolts i donar total seguretat a l'escalada. Ha quedat una via poc exigent a nivell de grau (V/A0) però és una línia d'una lògica espatarrant. He de reconèixer que hi ha passos que són més forts que el meu nivell però amb les assegurances a mà es fa molt bé. Si us agrada caminar per fagedes i grimpar amb seguretat aquesta és la vostra via.Si us agrada escalar a peu de cotxe, deixeu-ho per un altre. He vist algun blog que pugen de Joanetes pels camins dels Ganxos. No error, és millor començar la sortida des del coll de Bracons, us estalvieu més de 500 metres de desnivell. Descripció de la via : 1a tirada (IV - 20 metres - 3 parabolts): Des de terra estant veiem ja els tres parabolts. Cal pujar un mur amb força canto fins arribar a la part al

ESCALADA ESPORTIVA: SECTOR L'INDRET (CUBELLS)

M'arriba per whatsapp que han obert un nou sector d'escalada esportiva a Cubells. L'han anomenat l'Indret i com ús podeu imaginar vaig a posar-hi el nas. Primer de tot, té la particularitat que està encarat al sud per la qual cosa, si no hi ha boira, és ideal per fer a l'hivern. L'equipament de les vies és molt correcte i un paratge per fruir. Hi ha vies de tots els nivells, començant per IV fins a 7a. Veig que ha estat equipat per: Eloi Romagosa, Oriol Segura, Cosin i Ramon Solé. Com arribar-hi : Ens situem a Cubells i agafem la carretera asfaltada que va Camarasa. 0,9 km Agafem un trencall a la dreta. De fet ja es veu la paret i ens podem orientar amb facilitat. 1,2 km. Cruïlla de camins. Continuem recte, sense anar a la dreta. 1,7 km. Aparquem. Agafem un corriol que inicialment travessem un camp.10 min. Ens situem a peu de paret.