CAMARASA: NOVA VIA DEDICADA A L'ADELAIDA

Reflexió personal (que us podeu saltar): Òndia, la colla del jovent em diu que han obert una via a la memòria de l'Adelaida que ha mort recentment d'un càncer cabró. Vaig treballar 13 anys amb ella. El seu company, en Quim Lores, va ser un dels escaladors més rellevants de les Terres de Lleida. El seu fill, en Joan, és un membre de la colla jove i sempre he tingut ocasió de riure molt amb ells. No puc deixar d'anar a la celebració, però la via és un 6a del Roger Blasco... diuem que m'ajudaran a passar-hi. Anem-hi.

Es tracta d'una via que es fa curta. Molt ben trobada (que consti, que jo ja me l'havia mirat feia temps). Ideal per fer quan tenim una estona per tibar. Aproximació des del cotxe pràcticament inexistent.

1a tirada (V- - IV - 15 metres - 4 parabolts):  En la coordenada UTM: 31T  x=325110  y=4638068 hi ha una fita que senyala un corriol que puja a una agulla menuda que és la nostra fita.

Trobem un mur vertical d'un parell de metres (V-) que ens duu a l'aresta per on pugem còmodament. Roca molt ferma.

2a tirada (6a - V/V+ - 25 metres - 8 parabolts): Davant tenim una placa llisa i vertical. Cal escalar amb cura - a mi em va anar molt bé fer anar els estreps. Un cop els he recuperat em queda un tram de V alegre, vertical però que es deixa fer. Millor anar per l'esperó (V+) que per la dreta (V). En arribar a la part superior vaig a la dreta per una llastra que evita pujar al primer cimal. En l'extrem ens toca fer un salt de gegant que només exigeix estirar bé la cama, un petit pas i assolir el cim de l'agulla.

Baixem uns 15 metres per una aresta (II) fins un collet on agafem un corriol costerut que davalla per la dreta. En 3 minuts arribem a la pista.

Accés: A l'entrada de Camarasa agafem una carretera que ens duu a Cubells. A la sortida del poble agafem el darrer carrer a l'esquerra. Un cop dins del poble hi ha un cartell que ens indica la pista cap a l'ermita de Sant Jordi. Pujada ferma encimentada.

2 km Passem per sota de l'agulla que ens queda a l'esquerra. Pugem una mica per la pista per aparcar en un punt més ample de la pista.

Aproximació: L'inici de la via està a tocar de la pista. Una fita ens indica el corriol.

Dificultat: 6a (A0)

Temps d'aproximació: 1 minut.

Descens: 3 minuts.

Material: 8 cintes expres i reunions. Si aneu justos de grau us pot anar bé els estreps.

Roca: Calcari ben sanejat i de qualitat.

Orientació: Sud

Via oberta per: Roger Blasco i Sergi Font el 27 de juny 2021, dedicada a Adelaida Rebull.

Per obtenir el track d'aproximació: