PATITOS A L'AGUA: BARRANC DE MEREA

Estem en plena onada de calor i decidim anar a explorar un barranc proper a casa i sorprenentment bonic. Ideal per fer una matinal. És un barranc curt. Hi ha algun salt interessant i, especialment, un ràpel de fàcil entrada de 18 metres. Quan entres a l'aigua de la cascada el terra no patina gaire. Després de la cascada podeu trobar gent però tampoc gaire.
En començar el barranc trobem un senyor que ens diu que no hi ha cap instal·lació per rapelar. Això ens fa estar inquiets durant tota l'anada. També ens diu que a l'agost ens podem trobar sense aigua corrent al barranc.
Per si voleu fer el bany sense haver de rapelar. Clica aquí.
Accés: Al coll de Comiols agafem la carretera estreta L-911. En el km 6,3 agafem un trencall a la dreta amb el cartell de Merea i Gramanet. El llogarret de Merea està a 3 km. El primer tram és una pista de terra i després asfaltada.
Aproximació: Aparquem abans de la primera casa de Merea. Hi ha un senyal de prohibit aparcar a l'entrada de la casa. Aparquem a l'esquerra (espai per a dos cotxes). Agafem un camí que surt per la dreta de la casa.
2 min Agafem un sender a la dreta. Anem davallant cap al barranc del riu de Conques.
7 min Arribem al fons del barranc. Anem a l'esquerra, agües avall. aviat trobem una tolla que permet fer un bon salt.
Anem seguint el barranc amb belles tolles que ens permeten anar nedant còmodament.
24 min Part superior de la cascada. Hi ha dos instal·lacions de ràpel. La de l'esquerra es ve prou bella. Fem anar la de la dreta, amb dos parabolts units per cordinos, i una anella. És un ràpel de 18 metres que baixa pel centre de la cascada. Al fons trobem un toll obligat.

Després de desmuntar el ràpel anem baixant pel barranc. Primer amb alguna tolla però després anem pel barranc. No sempre porta aigua. Ens van dir que a l'agost ens podem trobar el barranc sense aigua.
38 min Fem cap a la pista de Merea a Benavent. Anem a l'esquerra. Pujada.
58 min Arribem al joliu llogarret de Merea que travessem i sortim a l'indret on hem començat el recorregut.