BATEIG A LA PARET DE LA LLUM. VIA DELS IAIOS (SANTUARI DE CORBERA)

Placa d'inici de la via

Hi ha temporades que es posa de moda una zona i tothom cap allí a escalar. El proper any no es veuran ni les rates. Aquest racó actualment és la Paret de la llum al santuari de Corbera. Només arribar al prat ja veiem uns iaios preparant-se per anar a escalar. Ens expliquen que han fet totes les que hi ha obertes i s'estan obrient més. Pregunta obligada: - Quina és la que més us ha agradat? Resposta: - La dels Iaios. Renoi la que tenia pensat jo fer com a bateig. També us avanço que avui els Iaios que ens ha deixat molt regust de boca però un altre dia la Paret de la llum, Aresta d'Espinalbet i la via del Diedre... A l'esquerra també estan fent més vies..doncs també.

Alerta!!! En algunes descripcions parla de baixar rapelant, però darrerament han obert una baixada, costeruda però ràpida, que ens permet evitar els ràpels.

Dificultat: V
Temps d'aproximació: 10 minuts
Descens: 6 minuts
Grau d'exposició: Baix
Material: 11 cintes, cordinos i reunions
Roca: Calcari. Bo, però cal vigilar alguna presa suelta.
Orientació: Sud-oest
Via oberta per: Francesc Panyella i Joan Baraldes (2024)

Placa inicial

Descripció de la via

1a tirada (V- - IV+ IV - 28 metres - 11 assegurances (8 parabolts i 3 arbusts): A la paret veiem escrit el nom de la via. Anem bé. I una bona tirada de parabolts. Encara millor. Els primers metres són drets i les preses no són massa. He llegit que tothom posa V, segurament tenen raó, però jo ho he trobat més fàcil del que em pensava. Hi ha una certa humitat al terra. Als 10 metres, hi ha una reunió opcional però preferiblement tirem amunt. Hi ha un esperó, anem per la dreta per una minicanal que és més fàcil (IV+), més amunt minva la dificultat (IV).

Arribant a la segona reunió

2a tirada (IV+ - IV - 25 metres - 9 assegurances (7 paraabolts i 2 arbust): Damunt nostre tenim un sostre, sortim per la dreta i per damunt el flanquegem. Igualment he trobat en totes les descripcions que hi posen V, la veritat, avui em dec de trobar molt bé, però no el veig tant i mira que jo sóc dolent. Després la dificultat minva i trobem força presa, encara que la roca encara no està consolidada i algun cantillo vol marxa de lloc. També hi ha força terra, però mira que la via s'ha fet i refet, no patiu ja marxarà.

Placa orgasmàtica

3a tirada (V/A0 - IV+ - 22 metres - 6 assegurances (5 parabolts i un pont de roca): Davant nostre teni una placa orgasmàtica. El millor de tota la via, i amb molt. Em recorda alguna de les vies de Coll-Roig. La sortida de la reunió és prou compromesa, a mi em faltaven mans i finalment he fet A0 però aviat he agafar el ritme d'una placa d'adherència molt bonica. Perquè no és massa inclinada que si no, ni les mosques s'agafaven. Canaleres amb les preses justes i necessàries.

Tornada: Anem a la dreta uns 10 metres per la carena i agafem el camí de tornada que va a un collet i anem al prat per on hem vingut i sortim a la carretera (10 min).

Aproximació: 250 metres abans del santuari de Corbera (Espinalbet) aparquem. Hi ha algun cotxe que baixa fins avall però poder no cal. Després ens queixem de les restriccions.  Una pista davalla a un prat.

2 min Bifurcació. Les dues van al mateix lloc. Anem baixant.

4 min Inici d'una baixada per una canal costeruda. Hi ha algun tram amb cordes.

5 min A l'esquerra trobem les vies del Diedre i l'aresta d'Espinalbet. Seguim, ara amb menys pendent a l'esquerra.

6 min En la paret trobem la cinta de la via de la Placa de la Llum (1a via i que dona nom al sector).

Passem per davant de la via i pugem uns 5 metres amunt fins que trobem la cinta amb el nom de la via.

Coordenades UTM: 31T  x=401213  y=4663996

Powered by Wikiloc

1. A día 30.06 les reunions no estàn equipades per a rapelar.