ENS HA COSTAT UNA VIA FÀCIL (I BONICA): ESCALADORS BUCOLICS AL CLOT DE VILAMALA

Inici de via

Escaladors Bucòlic
s és una d'aquelles vies que primer es rapela. A nosaltres ens ha calgut anar 3 cops...- i com és això, si diuen que és una vía fàcil!! - Molt senzill, dues vegades ens van confondre per la via Llamps de llamps. Al segon ràpel ens adonàvem que allò no quadrava...pensem que han fotut els parabolts fins que descobrim l'error.

CONSELLS PER NO CONFONDRES DE LA VIA LLAMPS DE LLAMPS PER ESCALADORS BUCOLICS:

- Sota d'aquesta entrada hi ha els tracks de les dues vies que es diferencien per una trentena metres en la part superior.

- Llamps de llamps abans del ràpel té la vegetación a l'esquerra mentre baixem i Escaladors Bucòlics a la dreta.

- La corda d'acces a la reunió de Llamps de llamps és d'uns 5 metres (negra) mentre que Bucòlics es de 2 (roja i negra) i té  una cinta on hauria hagut escrit el nom.

- Llamps de llamps està equipada per rapelar. En la escaladors Bucòlics cal deixar un mosquetó de seguretat en cada ràpel.

RÀPELS:

Baixar primer ens adona avsntatge a l'hora d'escalar-la després.

Nosaltres vam ser conservadors en els rapels: Vam fer els tres rapels de dalt: Els rapels fan 30 m, 35 m, 30 m i 55 m (vam enllaçar les dues tirades). Els dos ràpels de dalt van amb tendència a l'esquerra i els altres dos van ben rectes.

Dificultat: V (un pas)

Desnivell: 275  metres.

Temps d'aproximació: 15 minuts
Temps de descens: 15 minuts
Grau d'exposició: Baix
Material: 7 cintes exprés, i reunions.
Roca: Conglomerat Solsonès on cal anar sempre amb cura.
Orientació: Sud,, encara que cal tenir present que en els llargs de sota no toca el sol.
Via oberta per F. Panyella i L. Baraldés al gener de 2022

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

Primers llargs

1a tirada (IV+ - III - 30 metres - 3 parabolts): Nosaltres vam enllaçar la 1a i 2a tirada en una. Tinguem clar, aquí baix no toca mai el sol. A la sortida hi ha una metres més drets i freds pero aviat la paret tomba i es puja millor.

2a tirada (II - neta - 25 metres): Llarg de transición que fem a quatre grapes. El company va saber aprofitar un merlet.

Arribant al flanqueig de la 3a tirada

3a tirada (IV+ - V - IV+ - 35 metres - 7 parabolts): Sortim per l'esquerra - evident per la línea de parabolts que veiem - i per pujar per l'indret menys tombat ja que davant tenim una balma. Després del flanqueig fem un pas ample a l'esquerra  (V) que ens permet superar el pas que està perfectament equipat. Un cop superada l'espatarrada tirem amunt vorejant un arbust (IV+). Ara anem a la dreta.

4a tirada (IV - 37 metres - 4 parabolts): Anem pujant superant alguns ressalts que volten alguna petita balma. El company a 35 metres no troba la reunió per això puntualitzo que està dos metres més amunt.

5a tirada (III - 30 metres - 2 parabolts): Anem grimpant cercant les assegurances fins arribar a la reunió.

Accés: En la carretera de Solsona al Port del Compte en el km 20 on hi ha les restes de l'Hostal Nou de Canalda i un aparcament a la dreta.

Aproximació: Anem a la dreta (llevant). Aviat trobem les fites que anem seguint però mirem de no confondre'ns amb la via Llamps de llamps (veure consells per no confondre-vos). Coordenades UTM: 31T  x=380038  y=4664259. 15 min.

Retorn: Seguim el camí d'anada. 15 min.

Per obtenir el track de la Via Escaladors Bucòlics

Per obtenir el track via Lamps de llamps: