RECORDANT L'AMIC AMADEU RIBES, HEM ANAT A FER LA SEVA VIA

El sempre recordat AMADEU RIBES, un any sense tu
En Lluís obrint un dels passos més exigente de la via

Fa un any que ens va deixar l'estimat Amadeu Ribes. Un càncer fulminant ens el va fotre. La colla va decidir repetir la via que li van dedicar, en vida. És una via de grau superior al meu però els companys em diuen que em donaran un cop de mà. Una via fantàstica, ben buscada que puja entre els millors trams de paret deixant als costats els trams més "pedregosos". Anem pujant per panxes que recorden una mica Riglos.

Dificultat: 6a+ (V+/A0)

Desnivell: 130  metres.

Temps d'aproximació: 5 minuts
Temps de descens: 20 minuts
Grau d'exposició: Baix
Material: 13 cintes exprés, i reunions.
Roca: Conglomerat molt netejat, encara que sempre hi ha algun còdol traïdor.
Orientació: Sud

Via oberta per Amadeu Ribes (que no sabia que li volien dedicar la via i ho va descobrir el dia que li van pasar la ressenya), Lluís Olondriz, Agustí Sans, Pep Godoy i Josep Maria Escart al 2022.

Inici de la via

1a tirada (V- - IV - III - 30 metres - 7 parabolts i un arbust): Quan ens trobem a peu de via podem triar dues opcions. L'original que està a la dreta, sense pedra identificativa, i a l'esquerra la pròpiament de la via que puja per una canal pendent i exigent. Nosaltres vam triar pujar per l'original. Puja per una placa fins un pas estret i dret, que pugem aprofitant els grans bolos i per l'esquerra (V-) després la dificultat va minvant i acabem caminant. Reunió ampla, però no rapelable.

2a tirada (VIa+/A0 - 25 metres - 10 parabolts i un pont de roca): Ens trobem amb el primer extraplom exigent que es poden fer en A0. La sortida és exigent (V+) i continua pujant vertical però amb preses que cal anar cercant (V). Aquest tram final és ben agradable. Podem sortir caminant per l'esquerra.

3a tirada (V+ - IV - 25 metres - 12 parabolts i 1 pont de roca): Anem uns metres a l'esquerra per evitar un ressalt i pugem per un tram extraplomat però amb bones preses. Un cop superats els 4 primers metres tomba la paret i arribem a una feixa, a la que podríem arribar per l'esquerra, si voleu fer trampes. Dibuixem una gran Z. Primer girem a la dreta, passem per damunt de la reunió i després tornem a girar a l'esquerra.

4a tirada (V - V- - II - 35 metres - 8 parabolts i un químic): Nou ressalt de sortida que trobem a l'esquerra i després anem a la dreta a buscar un diedre. Ara anem a l'esquerra mig caminant.

5a tirada (V/IV+ - 15 metres - 3 parabolts i 1 pont de roca): Ens queda un nou tram pendent. Agafem una aresta a l'esquerra fins arribar a dalt de la paret.

Descens: Agafem un corriol que davalla a l'esquerra fins un coll on tirem cap a ponent per un camí ben evident fins la carretera. Anem a l'esquerra fins el pont de l'Escalera (20 min).

AccésAparquem en el pont de l'Escalera en el km 11 de la carretera de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa LV-9047

Aproximació: Agafem la pista que surt al costat del pont. 3 min Agafem un corriol que surt a l'esquerra que ens duu al peu de la paret (5 min). Coordenades UTM: 31T  x=322312  y=4637912

Per obtenir el track fins al peu de via: